Plantele invazive, beneficiarii incalzirii globale

Scris de , pe 10. 02. 2010, acum 4 ani, 2 luni

invasive plantPlantele invazive ar putea deveni cele mai raspandite dar si cele mai destructive daca schimbarile climatice continua, potrivit unei analize citate de Science Daily.

Cercetatorii de la Universitatea Harvard au realizat un studiu pe plante non-native, care par sa se bucure cel mai mult de schimbarea conditiilor climatice deoarece isi adapteaza mai rapid activitatile anuale precum infloritul.

“Asta demonstreaza pentru prima data ca schimbarea climei joaca un rol direct in promovarea succesului speciilor non-native” spune Charles C. Davis, profesor asistent la Departamentul de Biologie Evolutionara si Organismica din cadrul Harvard si autor al studiului.
Davis si colegii sai au analizat seturi de date care incep de la catalogarea plantelor din jurul anului 1850, realizata de Henry David Thoreau. De acum 150 de ani, temperatura medie din jurul Concord, Massachusetts a crescut cu 2,4 grade Celsius, facand plantele sa isi schimbe infloritul cu 3 saptamani pentru a raspunde mai rapid la venirea primaverii.

Mai multe plante care nu au un program flexibil privind infloritul au scazut in populatie, in multe cazuri pana la punctul extinctiei, conform studiului.
Un studiu din 2008 realizat tot de Davis si colegii sai arata ca familiile de plante din zona Walden Pond care sunt cele mai lovite sunt liliacul, orhideele, violetele, trandafirii. Oamenii de stiinta au raportat ca 27% din speciile existente au disparut din zona cercetata iar pentru alte 36% extinctia ar putea fi iminenta.

“Speciile invazive pot fi foarte distructive pentru biodiversitate, functionarea ecosistemelor, agricultura si sanatatea umana” scrie Davis. Numai in SUA, costul anual estimat in plus din cauza invadatoarelor este de 120 miliarde de dolari.

Sursa: Science Daily