Burghezul gentilom, mozaic de mondenitati la TNB
Scris de Ana Maria Lazar
Piesa pusa in scena de Petrica Ionescu la Teatrul National este o impresionanta “desfasurare de trupe” si costume.
Spectacolul se joaca la Sala Mare, inca plina, chiar daca premiera a avut loc cu patru ani in urma. Desi textul original a fost scris de Moliere cu 300 de ani in urma, pe scena Teatrului National nu vezi nici urma de arhaisme, dimpotriva.
Regizorul a transpus actiunea in timpul emisiunilor cu invitati care se scalda cu ratustele de plastic, unde umorul de tip Vacanta Mare se gaseste din plin. In pofida multelor cronici negative de pe internet, am mers totusi la spectacol si nu am fost dezamagita. Pe de alta parte, nici asteptarile mele nu erau prea mari.
Victor Rebengiuc si Maia Morgenstern sunt extraordinari, iar coregrafia, semnata de Razvan Mazilu, este de-a dreptul impresionanta. In cele 3 ore cat dureaza piesa nu ai cum sa te plictisesti.
- Marele om de afaceri Jurdanescu, care detine si o echipa de fotbal printre alte afaceri, arunca cu bani in stanga si in dreapta pentru a-si construi o imagine impecabila, cu scopul de a cuceri o fermecatoare dama.
- Pacalit la tot pasul de tot felul de maestri care il ajuta si care pleaca fiecare cu cate doua valize mari cu bani, domnul Jurdanescu invata sa vorbeasca in proza, sa reproduca dansul paunului in calduri sau sa manuiasca sabia. Reuseste chiar sa isi faca sotia “cuscra Imperiului Otoman”.
Daca esti consumator frecvent de emisiuni de divertisment autohtone si tabloide si mergi la teatru sa-ti injectezi cultura in stare pura pentru a supravietui inca un pic, nu prea are farmec piesa, insa in cazul in care mondenitatile nu prea se intersecteaza cu tine, savurezi din plin o gluma de autobaza bine facuta.
Etichete: Burghezul gentilom, intern, Maia Morgenstern, Moliere, opinii, Razvan Mazilu, teatru, TNB, Victor Rebengiuc