=”150″ height=”150″ />Una din cele mai mari critici la adresa autoturismelor hibride este ca nu sunt rentabile pentru proprietar, mai ales avand in vedere preturile mici ale benzinei din SUA.
Banii platiti in plus pentru masina nu vin inapoi sub forma economiilor la benzina. Ceea ce e poate fi adevarat daca ne gandim ca un galon de benzina (3,77 litri) costa saptamana asta 2,77 dolari in SUA. Pe romaneste ar veni ca un litru de benzina este 2,5 lei.
Un studiu canadian a analizat problema si a ajuns la o concluzie surprinzatoare. The British Columbia Automobile Association (Asociatia Auto din Columbia Britanica, Canada -nr) a proiectat costurile a 16 modele de autoturisme hibride in cinci ani si le-a comparat cu pretul de cumparare si dobanda de finantare. Din toate, numai un model a iesit ca e mai ieftin decat modelul corespondent pe benzina.
Si nu, nu este Toyota Prius, cea mai vanduta masina verde din lume.
Este modelul 2010 al Mercedes-Benz S 400 Hybrid, versiunea prietenoasa cu mediul a limuzinei de lux si care a reiesit ca este cu 5.000 de dolari mai ieftina pe 5 ani.
Modelele cu foarte putin peste costul echivalentelor pe benzina sunt trei modele Toyota – Prius, Camry Hybrid si Highlander Hybrid – impreuna cu Lexus HS 250h, care este tot din grup. Dupa care urmeaza perechea hibrida de la Honda, Insight si Ciciv Hybrid.
Mercedes se pregateste sa lanseze si E-Class Hybrid iar acest S-Class Hybrid ar putea fi la vanzare in SUA doar pana in 2012 sau 2013.
Etichete: auto, energie, extern, hibride, Honda, Lexus, mediu, Mercedes, Mercedes Benz, Prius, stiri, SUA, Toyota