Facebook intra in realitatea virtuala si cumpara Oculus Rift cu 2 miliarde de dolari

Scris de

Facebook a anuntat achizitia companiei care produce Oculus Rift, un dispozitiv prin care utilizatorii pot accesa o realitate virtuala, gigantul social platind doua miliarde de dolari.

Afacerea a fost perfectata prin plata a 400 de milioane de dolari in bani-gheata si 23,1 milioane de actiuni Facebook. Oculus produce un dispozitiv asemanator unei casti, prin care utilizatorul intra in noi taramuri virtuale, proiectate decatre producatorii de jocuri. Acesta a inceput in 2012 ca o campanie de crowdfunding pe Kickstarter, unde avea ca tinta strangerea a 250.000 de dolari. Doar ca in 30 de zile a ajuns sa stranga de zece ori mai mult pentru finantarea ideii.

“Misiunea Oculus este sa permita experienta imposibiliului. Tehnologia lor deschide posibilitatea unor experiente absolut noi”, a afirmat Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook. „Jocurile imersive vor fi primele, iar Oculus are deja planuri mari aici care nu se vor schimba si pe care speram sa le acceleram“, a mai afirmat Zuckerberg.

Sony a prezentat zilele trecute un prototip asemanator, numit Project Morpheus. De asemenea, Microsoft a prezentat demonstratii cu un sistem asemanator camerei holografice din Star Trek, care proiecteaza jocurile in camera in care se afla consola. Spre deosebire de Sony sau Microsoft, care detin propriile linii de console Play Station si Xbox One, Facebook nu produce gadgeturi, iar achizitia poate semnala o reorientare a retelei sociale spre producerea viitoarele generatii de hardware, mai ales ca a ratat dezvoltarea vertiginoasa a epocii dispozitivelor mobile.

Facebook Home, interfata speciala proiectata pentru Android, prin care reteaua sociala dorea sa se implementeze deasupra sistemului de operare dezvoltat de Google, dar integrand propriile servicii web, a fost un mare chix.

Chris Dixon, unul dintre investitorii initiali din Oculus, a comparat cumpararea Oculus de catre Facebook cu tranzactia prin care Google a achizitionat Android in 2005.

Si daca vi se pare ca ati mai vazut undeva asta, acest lucru se intampla pentru ca ati urmarit Matrix sau Total Recall

Sursa: The Verge
Sursa foto: Business Insider

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. […] Update: deja foarte multi gameri incep sa isi arate furia impotriva tranzactiei, tot asa cum comunitatea de pasionati s-a revoltat impotriva cumpararii Oculus Rift de catre Facebook. […]

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.