Producatorii chinezi toacă profitul Samsung, la fel cum a facut Samsung cu Sony
Scris de Daniel Ionascu
Profitul Samsung Electronics a scazut in ultimul trimestru al anului trecut pentru prima data in mai mult de doi ani, gigantul coreean pierzand teren in fata Apple pe segmentul smartphone-urilor premium dupa lansarea iPhone 5S, in vreme ce zona terminalelor ieftine a fost luata cu asalt de producatorii chinezi.
Samsung a anuntat marti un profit operational de 7,8 miliarde de dolari pentru ultimele trei luni ale anului trecut, rezultate aflat in scadere cu 7% fata de nivelul de 8,4 miliarde de dolari din perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit datelor Bloomberg.
Analistii estimau anterior un profit de 9,4 miliarde de dolari, astfel ca suma este mult sub previziuni.
Veniturile Samsung au ajuns la 55,2 miliarde de dolari, in urcare cu 5,3%, cea mai slaba crestere din trimestrul al treilea al anului 2011.
Apple, o problema minora
Vanzarile varfului de gama Galaxy S4 au incetinit dupa lansarea iPhone 5S si 5C de la Apple, in timp ce produsele Samsung din zona low-cost au pierdut teren in fata marcilor chineze, care au reusit sa vina cu preturi mai reduse.
Unde sunt problemele Samsung? Apple nu este neaparat o nenorocire pentru Samsung deoarece vanzarile de terminale ale acesteia cresc puternic in primul trimestru dupa lansare, tot asa cum vanzarile Samsung urca in fiecare primavara dupa lansarea unei noi generatii de smartphone-uri din seria Galaxy S. Nu trebuie uitat ca Samsung profita din plin si de succesul Apple, fiind furnizor de ecrane si memorii si producator al procesoarelor de pe iPhone si iPad.
Chinezii, adevarata provocare
Adevarata provocare o constituie vanzarile tot mai mari ale grupurilor chineze, care se extind acum si iau cu asalt noi piete dupa succesul inregistrat in patria-mama. Spre exemplu, Xiaomi a anuntat ca a vandut 18,7 milioane de smartphone-uri in 2013, in crestere cu 160%. Iar pentru acest an planuieste vanzarea a 40 de milioane de bucati. Iar Huawei tinteste vanzarea a 80 de milioane de smartphone-uri in 2014, dupa ce a livrat 52 de milioane de bucati anul trecut. In fapt, compania pretinde ca este al treilea producator mondial, dupa Samsung si Apple. Iar Lenovo tocmai ce a raportat o crestere cu 78% pe segmentul telefoanelor inteligente, in vreme ce Alcatel (TCL Communications) tocmai ce a lansat, la randul sau, o cohorta de dispozitive la CES.
Iar problemele nu se opresc aici: in China exista o falanga de producatori cu oferte care mai de care mai tentante, precum CoolPad, Meizu sau Oppo, care inregistreaza, la randul lor, cresteri puternice.
Pe romaneste, oferta conglomeratelor chinezesti este atat de tentanta ca pret incat erodeaza vanzarile Samsung exact cum a facut Samsung cu Sony in domeniul televizoarelor de cativa ani buni.
Bataia pe coliva
Pe de alta parte, nici producatorii chinezi nu sunt asa fericiti cu situatia, pentru ca acumuleaza mari cantitati de gadgeturi pe inventar, ceea ce va face pana la urma sa reduca preturile in viitor, reducandu-le si mai mult marjele de profit sau trimitandu-i pe pierdere… Ceea ce vedem e o repetitie a evolutiei din domeniul PC-urilor.
Etichete: Android, Apple, CoolPad, extern, Huawei, iPhone 5S, Meizu, Oppo, profituri, recomandari, rezultate financiare, Samsung, smartphone, Sony, stiri, Xiaomi, ZTE Corp