Satui de Apple, operatorii telecom mizeaza pe Nokia si Microsoft
Scris de Daniel Ionascu
Speriati ca dominatia Apple incepe sa ii arda la buzunare, operatorii telecom incep sa promoveze din ce in ce mai mult Windows Phone ca al treilea ecosistem, astfel incat sa existe o alternativa viabila la duopolul iPhone–Android.
Deja in SUA cei de la AT&T ofera Nokia Lumia 900 la 99 de dolari cu abonament iar Verizon se pregateste de lansarea unui nou model Nokia. Chiar daca cei doi giganti telecom vand in continuare milioane de alte telefoane, cel mai costisitor pentru subventionare este iPhone. “Vrem ca Lumia sa aiba succes – ne place sa avem competitie in piata terminalelor”, a spus John Stephens, directorul financiar ale AT&T. “Intotdeauna e mai bine sa ai mai multe alternative pentru clientii tai”, a completat el.
Companiile se tem de riscul ca duopolul Apple-Google le va eroda marjele de profit prin fortarea unor subventii mai mari la telefoane.
Acum 78% dintre smartphone-urile vandute de AT&T sunt iPhone. La Verizon, care a lansat iPhone mult mai recent, procentul e de 51% chiar daca societatea a contribuit din plin la succesul seriei Droid si a adus practic in ochii publicului telefoanele Android.
Al treilea ecosistem
Apple solicita operatorilor telecom sa subventioneze iPhone la un nivel mai mare, lasand mult mai putin loc pentru profit. Fran Shammo, directorul financiar al Verizon Communications spune ca e nevoie de un al treilea jucator in zona software-ului smartphone. Research In Motion, producatorul terminalelor Blackerry, a avut acest rol, insa cota sa de piata a scazut mult. “E important sa existe un al treilea ecosistem care sa fie adus in mix si sustinem Microsoft”, a spus Shammo.
Pe de alta parte, Apple argumenteaza ca iPhone le aduce operatorilor cele mai mari venituri pe termen lung daca se pun la socoteala abonamentele de date, iar utilizatorii de iPhone isi schimba cel mai rar marca, astfel ca pe viitor e foarte probabil ca tot iPhone vor cumpara.
Apple tocmai ce a anuntat un profit de 11,6 miliarde de dolari pe primul trimestru, aproape dublu decat anul trecut pe vremea asta. Vanzarile de iPhone s-au situat la un nivel de 35,1 milioane de unitati.
Solutia: marketing puternic si telefoane ieftine
Atat Microsoft cat si Nokia si-au pus in joc tot viitorul mizand pe Windows Phone. Microsoft incearca sa isi gaseasca fosta glorie, rapita de noii atleti Apple si Google. Nokia, in schimb, vrea sa isi revina dupa patru trimestre consecutive de pierderi.
Tot ce trebuie sa faca Microsoft este sa isi dea seama ca nu poate fi ultimul venit in piata, cu ani buni intarziere, si sa nu faca un marketing foarte puternic cu un buget sanatos. Iar Nokia trebuie sa nu mai incerce sa ofere la pret high-end tehnologie veche de doi ani (ecran cu rezolutie 800 x 480, procesor de doar 1,4 GHz fara a fi dual-core). Recent, iSuppli a descoperit ca per total, costul materialelor in cazul modelului Lumia 900 este 209 dolari, adica 46% din pretul de retail. Desigur, ieftinirea puternica va afecta profitabilitatea pe viitor, dar mai bine un profit mai mic decat deloc.
Cand ajungi la spartul targului, te multumesti cu putin, altfel risti sa pierzi totul…
Etichete: Android, Apple, AT&T, BlackBerry, extern, Google, iOS, iPhone, Microsoft, Nokia, Nokia Lumia 800, RIM, sisteme de operare, smartphone, stiri, telecom, Verizon, Windows Phone 7