Tencent cumpara 15% din retailerul online JD.com, pentru a rivaliza cu Alibaba

Scris de

Grupul chinez Tencent Holdings a achizitionat 15% din titlurile JD.com, al doilea retailer online din China, pentru 215 milioane de dolari, cu optiunea de a achizitiona alti 5% in timpul listarii acestuia pe bursa.

Miscarea va duce la crearea unui nou colos in comertul online din statul asiatic, care sa poate concura puternic grupul Alibaba. Tencent este proprietarul aplicatiei WeChat, care are peste 400 de milioane de utilizatori, din care peste 272 de milioane sunt activi in fiecare luna si a devenit o adevarata platforma mobila: mai nou utilizatorii pot sa joace jocuri pe aceasta, sa comande taxiuri, sa faca plati online sau chiar sa investeasca prin intermediul sau.

JD.com este pe cale sa se listeze intr-o oferta de 1,5 miliarde de dolari. Anterior, compania era evaluata la 8 miliarde de dolari in timpul ultimei runde de finantare.

In schimb, Alibaba, la care actionar este Yahoo!, este un adevarat gigant. Aceasta planuieste o listare de 15 miliarde de dolari, ceea ce ar rivaliza chiar cu oferta publica initiala a Facebook, care a fost una dintre cele mai mari din lume in sectorul tehnologiei. Alibaba a realizat un profit net de 792 de milioane de dolari in trimestrul iulie-septembrie al anului 2013.

Alibaba are, insa, o prezenta slaba pe mobile, ceea ce reprezinta o oportunitate pentru Tencent si JD.com. Vanzarile online din China ar putea trece de 180 de miliarde de dolari in acest an, datorita cresterii utilizarii internetului, a veniturilor paturii mijlocii a populatiei si a unei distributii imbunatatite, potrivit eMarketer.

JD.com avea o cota de piata de 18,3% in cel de-al treilea trimestru din 2013, potrivit iResearch.

Update: Alibaba tocmai ce a anuntat ca a investit 215 milioane de dolari in aplicatia de video chat Tango, cu 200 de milioane de utilizatori din care 70 de milioane activi. Evaluarea Tango ar fi de 2 miliarde de dolari. In acest mod, Alibaba intra si mai mult in competitie cu Tencent, dupa ce si aceasta din urma – cea mai mare companie de internet a Asiei, cu o capitalizare de 135 de miliarde de dolari – a adaugat tot mai multe componente de comert electronic pe aplicatia WeChat.

Sursa: Reuters
Sursa foto: www.wantchinatimes.com

Etichete: , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. […] imobiliare, iar la inceputul acestui an a anuntat ca va plati 215 milioane de dolari pentru achizitia unui pachet de 15% in JD.com, cel de-al doilea retailer online al Chinei, dupa Alibaba. In fine, anul trecut, Tencent a investit […]

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.