Viitor sumbru pentru tabletele Surface, dupa lansarea Office pentru iPad
Scris de Daniel Ionascu
Microsoft tocmai ce a lansat la finele saptamanii trecute suita Office pentru iPad, insa masura ar putea sa nu fie de bun augur pentru tabletele Surface, care isi pierd astfel principalul avantaj in lupta cu concurenta.
Aceasta este prima lansare realizata de catre Satya Nadella, noul director general al gigantului software, si semnifica o reorientare a Microsoft catre furnizarea de servicii de cloud computing si unificarea multiplelor produse realizate de catre gigantul software. Pana acum suita Office nu a ajuns pe iPad tocmai din cauza ca fostul director, Steve Ballmer, dorea sa confere astfel un avantaj propriilor sisteme de operare Windows.
Anterior, Ballmer a anuntat ca Microsoft se va reorienta dinspre software spre furnizarea de servicii si producerea de hardware. Numai ca acum Microsoft a facut o jumatate de pas invers, anuland avantajele propriei platforme si conferind o justificare si mai mare pentru tabletele Apple.
„Disponibilitatea Office pe tableta preferata va permite realizarea Office acolo unde utilizatorii sai sunt, indiferent de dispozitiv. Lansarea va creste suportul aplicatiei si poate marca indepartarea de afacerile de hardware“, precizat Robert Breza, un analist la Sterne Agree.
Microsoft s-a facut de ras cu vanzarile de tablete
Pe de alta parte, nu este nicio surpriza ca Microsoft are probleme in vanzarea de tablete Surface. In rezultatele financiare de pe cel de-al patrulea trimestru din 2013, Microsoft a anuntat o pierdere de 900 de milioane de dolari din vanzarea in pierdere a tabletelor Surface. Microsoft a redus in iulie 2013 cu 150 de dolari pretul la tabletele Surface RT, masura urmata de promovarea unui card-cadou de 200 de dolari pentru utilizatorii care se duceau sa isi duca iPad-urile si sa-si ia la schimb un dispozitiv cu Windows.
Mai mult, marii producatori de calculatoare si dispozitive mobile au renuntat rand pe rand la lansarea de gadgeturi cu Windows RT, singura companie cu un astfel de dispozitiv fiind Nokia, iar divizia sa hardware va fi preluata de catre Microsoft.
Noile tablete Surface 2 (cu Windows RT) si Surface Pro 2 (cu Windows 8) nu au rupt nici ele gura targului. Microsoft s-a laudat la anuntarea rezultatelor financiare cu vanzarile de console Xbox, dar nu spus o soapta despre vanzarile Surface, ceea ce indica vanzari slabe.
Google ataca puternic suita Office
Concentrarea pe software si servicii cloud ar putea ajuta pe termen scurt Microsoft, insa deja o serie de rivali precum Google au anuntat lansarea unor suite de productivitate competitive care sunt gratuite, precum Google Docs sau QuickOffice.
Pe de alta parte, renuntarea la hardware din partea Microsoft ar fi ciudata avand in vedere ca Microsoft a dat 5,4 miliarde de euro pentru achizitia productiei de smartphone-uri de la Nokia. De altfel, DigiTimes scria recent ca Microsoft a dat comenzi furnizorilor din Taiwan pentru dublarea productiei de la 3 milioane de tablete Surface la 6 milioane de bucati. De asemenea, tabletele Microsoft sunt viziunea concernului in privinta modului in care trebuie sa arate calculatoarele viitorului, iar compania tocmai ce a lansat noi accesorii pentru acestea.
Etichete: extern, Google, Microsoft, Microsoft Office, Microsoft Surface, Quick Office, QuickOffice, sisteme de operare, stiri, Surface 2, Surface 2 Pro, Windows, Windows 8, Windows RT