Mesaje in intuneric: gaurile negre trimit “scrisori” in spatiu

Imaginati-va o gaura neagra atat de colosala si de puternica incat “loveste” fotonii, unitati mici de lumina, si ii trimite pe distante de mii de ani-lumina prin spatiu.

Ei bine, unii dintre acestia au ajuns pe Pamant. Cercetatorii au anuntat in Nature Physics ca acesti fotoni calatori inca poarta semnatura imenselor forte care i-au distorsionat iar aceasta e prezenta in felul in care acestia se misca.
Distrugerea este ca o scrisoare pe distanta mare de la insasi gaura neagra, continand informatii despre marimea si viteza cu care se invarte.

Gaurile negre sunt atat de puternice din punct de vedere gravitational incat distorsioneaza materia incojuratoare cat si spatiul si timpul. Fenomenul este detectat de giroscoape foarte precise de pe sateliti.

Fabrizio Tamburini, astronom la Universitatea Padova din Italia, autor principal al studiului, a calculat ca spatiu-timpul s-ar putea roti astfel incat sa semene cu o scara cilindrica spiralata infasurata in jurul fasciculului central.

Sursa: PhysOrg