S-au gasit 140 de planete “ca Pamantul”

Dimitar Sasselov, co-investigator la Telescopul Kepler, a detonat bomba astronomica: pana acum s-au descoperit 140 de planete orbitand alte stele si care sunt “ca Pamantul”. Ba mai mult, planetele asemanatoare Terrei ar fi cele mai multe in Calea Lactee.

In mod normal o astfel de veste se face publica intr-un comunicat oficial si cu multa grija si atentie, insa acum datele au fost scapate de savant la conferinta TEDGLobal din Oxford.
Desi Sasselov vorbeste despre micile planete drept “candidati”, el continua cu prevalenta acestora in intreaga Galaxie.
Numarul exoplanetelor descoperite a crescut foarte mult in ultima vreme, insa intr-un un scandal recent NASA a fost acuzata ca a facut publice doar o parte din date.
Speculatiile despre existenta vietii extraterestre au urcat si ele din moment ce planetele “ca Pamantul” nu sunt rare “viata asa cum o stim” este prezenta in intreaga Galaxie.
“Scurgerea neoficiala de informatii” venita prin Sasselov vine sa intareasca scandalul de luna trecuta legat de datele privind cele 400 de exoplanete pe care savantii de la Kepler nu le-au facut publice pentru a le studia si publica in reviste de specialitate.

In mod normal, datele NASA sunt considerate proprietare pentru un an dupa ce s-au facut descoperirile. Ceea ce inseamna ca vom avea parte de surprize in 2011 cand vor deveni publice toate aceste informatii rasuflate de Sasselov, dar cu mult mai multe detalii.

Sursa: Discovery News