NASA a gasit cinci planete noi

exoplaneteTelescopul Kepler al NASA, desemnat sa gaseasca planete de marimea Terrei in zona locuibila a stelelor asemanatoare Soarelui, a facut primele sale cinci descoperiri.

Cele cinci exoplanete, adica din afara sistemului nostru solar, au fost numite Kepler 4b, 5b, 6b, 7b and 8b. „Aceste observatii contribuie la intelegerea formarii sistemelor planetare si la evolutia de la discuri de praf si gaze la stele si sisteme solare” a spus William Borucki de la laboratorul Ames Research Center din Moffett Field.

Cele cinci planete au mase intre Neptun si Jupiter, temperaturi intre 2.200 si 3.000 de grade Fahrenheit, mai mult decat lava topita. Toate cele cinci planete orbiteaza stele mai mari decat Soarele nostru.

Lansata pe 6 martie 2009 de la Cape Canaveral din Florida, misiunea Kepler observa continuu si simultan 150.000 de stele.

Sursa: Science Daily