Literatura pe telefonul mobil

Scris de

literatura_keitaiIn Japonia, un nou gen literar a luat nastere o data cu un concurs lansat de site-ul No-ichigo. Romanul keitai (pe telefonul mobil) este insa profitabil doar cand vede lumina tiparului. O adolescenta de 15 ani si-a vazut opera publicata, iar vanzarea a peste 110.000 de exemplare a propulsat-o in topul autorilor japonezi.

Povesti, naratiuni, capitole intregi sau chiar romane scrise pe telefonul mobil si publicate apoi pe pagina web sunt votate, iar cea mai buna lucrare este rasplatita prin tiparire. Tineri intre 14 si 17 ani au trimis creatiile lor, dar numai una a fost castigatoare anul trecut. Scriitoarea care si-a pastrat anonimatul sub pseudonimul “Bunny” a castigat pana acum 611.000 de dolari din vanzarea celor trei volume.

Romanul “Wolf Boy & Natural Girl” este o poveste de dragoste adolescentina intre draguta, dar timida Miku si aratosul Shun, care nu ii acorda atentie fetei. Bunny recunoaste ca a construit personajul masculin dupa tiparul iubitului ideal pentru ea. A inceput sa scrie povestea inca de cand era in clasa a sasea si a facut-o sa evolueze pana cand a terminat trei volume. Spune ca acum s-ar simti stanjenita daca ar afla colegii ei ca a devenit o scriitoare de succes.

Cercetatorii fenomenului literar recent aparut au mentionat ca scrierile nu sunt capodopere ale literaturii, autorii sunt predominant amatori, iar subiectul este unul comercial, usor de inteles pentru publicul vizat.

Primul roman scris pe telefonul mobil a apartinut autorului Yoshi si se intitula “Deep Love”. Povestea urmarea sacrificiul unei tinere de 17 ani care se prostitueaza pentru a strange banii necesari operatiei de inima a iubitului sau. Intr-un final, aceasta moare dupa ce se imbolnaveste de SIDA. Publicul insa prefera acum naratiuni cu final fericit, scrise intr-un stil colocvial.

Sursa: Los Angeles Times
Sursa foto: Los Angeles Times

Etichete: , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.