Seful Ford ia bonusuri de 18 milioane de dolari
Scris de Daniel Ionascu
Alan Mulally, directorul executiv de la Ford, a primit un pachet de 17,9 milioane de dolari pentru activitatea din 2009 la constructorul auto.
Pachetul de compensatii este cu 6% mai mare fata de cel din 2008, insa Mulally a avut o taiere de 30% din salariul de baza, luand 1,4 milioane de dolari acasa in bani gheata fata de 2 milioane de dolari in 2008. Restul vine din actiuni restrictionate o perioada de timp.
Actiunile Ford au urcat cu 336%, dupa ce compania americana a fost singura din SUA care a reusit sa stea in afara falimentului. Intre timp, din cauza problemelor avute de Toyota cu sistemele de franare si pedalele de acceleratie, Ford a ajuns pe primul loc pe piata din SUA.
Ford a facut un profit de 2,7 miliarde de dolari in 2009, dupa o pierdere de 14,6 miliarde de dolari in 2008, cea mai proasta din istoria constructorului.
Bill Ford, presedintele grupului, nu a luat niciun salariu sau bonus pana ce operatiunile auto globale ale producatorului vor ajunge la profitabilitate pe toata durata anului.
Mark Fields, seful operatiunilor Ford din cele doua Americi, si Lewis Booth directorul financiar, au luat si ei cate 4 milioane de dolari, respectiv 3,8 milioane de dolari.
B-Max, produs la Craiova
Ford detine la Craiova fosta fabrica Daewoo. La finele lui 2011, compania trebuie sa produca 30.000 de autoturisme anual. Constructorul produce acum Ford Transit, dar va introduce un model de clasa mica ce va avea un motor ecologic. Zvonurile sunt ca va fi produs la Craiova modelul B-Max. Compania vrea sa ia un credit de 600 de milioane de euro de la banca Europeana de Investitii (BEI), din care 400 de milioane de euro sunt garantati de statul roman. Desi actele au fost semnate de autoritatile romane inca din ianuarie, ele n-au fost aprobate de Parlament.