Viata intr-un Rolls electric
Scris de Daniel Ionascu
Rolls-Royce vrea sa schimbe paradigma luxului si a dezvelit la Salonul Auto de la Geneva primul sau automobil electric, 102EX, un model Phantom modificat.
Aceasta este atat un test cat si o incercare de a schimba obiceiurile consumatorilor, a declarat Torsten Muller-Otvos, directorul executiv al Rolls-Royce, citat de BBC News.
Modelul experimental incearca sa transmita clientilor ca pana si masinile ultra-luxoase vor trebui sa se schimbe cu timpul. “Nu putem folosi motoare cu 12 cilindri pentru totdeauna”, a adaugat el.
Spre deosebire de alte surate electrice, Phantom-ul electric nu necesita cuplarea la priza in fiecare zi. In schimb, masina foloseste un sistem de incarcare prin inductie, cu un panou fixat sub masina conectandu-se automat si fara fir la sursa de energie de pe podeaua garajului.
Bateriile nichel-cobal-mangan sunt cele mai masive existente vreodata pe masini (640 kg) si asigura 71 kWh, fiind echivalentul a 1.000 de baterii de laptop. Limuzina accelereaza pana la 100 de km/h in 8 secunde si are o viteza de top de 160 km/h. Un “plin” ajunge pentru parcurgerea a 200 de kilometri.
“Acum vom calatori (prezentand modelul, nr) in jurul lumii si vom intreba clientii nostri ce cred despre el”, a mai spus Muller-Otvos. “Nu poti face cercetare normala a pietei cu clientii nostri. Trebuie sa creezi un mediu atractiv”.
Etichete: auto, extern, inductie, lux, Rolls-Royce, Salonul Auto de la Geneva, stiri, video