Cumpararea Adobe de catre Microsoft ar rezolva “problema Apple”
Scris de Daniel Ionascu
Achizitia Adobe de catre Microsoft ar rezolva problemele pe care ambele companii le au cu Apple: Adobe in privinta interzicerii Flash pe iPhone si iPad, iar pentru Microsoft ar aduce un suflu nou pe propriul sistem de operare, Windows Phone 7.
New York Times a scris joi ca directorul executiv al Microsoft, Steve Ballmer, a fost recent la o intalnire secreta cu directorul Adobe, Shantanu Narayen, pentru a discuta diverse probleme, inclusiv despre Apple, competitor al ambelor.
Mai exact, cele doua companii cauta metode de a se alia astfel incat sa lupte cu Apple. Una din optiuni este ca Microsoft sa cumpere Adobe, ceea ce a dus titlurile Adobe in crestere cu 10%. O achizitie ar fi posibila deoarece capitalizarea Adobe este de circa 15 miliarde de dolari iar Microsoft a facut numai in ultimul an fiscal un profit de 18,76 miliarde de dolari si are 36,8 miliarde de dolari la pusculita. Numai ca o achizitie ar produce mai multe probleme decat ar rezolva.
Microsoft a mai vrut cu ani in urma dar a abandonat ideea din cauza problemelor anti-trust cu Departamentul de Justitie, scrie Wired. Acum, cu Apple si Google competitori asa agili, o astfel de achizitie apare din nou viabila.
O, mar frumos!
Apple are din ce in ce mai multa influenta prin trio-ul sau de gadgeturi bazate pe iOS, iPhone, iPod Touch si iPad, care sunt o amenintare pentru ambele companii. Adobe si Apple sunt concurente intr-o serie de piete, cu Adobe Lightroom si Premiere impotriva Apple Aperture si Final Cut Studio. Dar si mai mult, Apple ataca un produs-cheie: Flash. Niciun dispozitiv Apple nu ruleaza Flash ci HTML 5, ceea ce taie practic conducta cu bani, din moment ce majoritatea reclamelor se fac cu Flash. Ba mai mult, Apple a lansat iAds, o platforma bazata pe HTML 5 si care “arata a la Flash”.
Microsoft are alt gen de dificultati, atat cu telefoanele mobile, cat si cu tabletele. Deja tabletele rod din vanzarile de netbook-uri. Intr-un final, asta se va traduce prin trecerea preferintelor utilizatorilor de calculatoare spre tablete. Ultima reduta ar fi cucerirea de catre Apple a mediului de afaceri care foloseste calculatoare si, bineinteles, Windows si Office.
Frate, frate, dar Flash-ul e pe bani
Adobe se si concureaza cu Microsoft pe o serie de piete. In primul rand, gigantul din Redmond incearca sa infuzioneze HTML 5 in browserul Internet Explorer 9. Apoi, compania are un concurent direct pentru Flash cu Silverlight.
O alta problema ar fi ce se va intampla cu standardul PDF pentru documente, creat de Adobe, din moment ce Microsoft a creat si aici un format propriu, XPS.
De asemenea, Microsoft trebuie sa stea cu ochii si pe Google, al carui Android deja include Flash iar acelasi lucru il prezinta si browserul Chrome. Iar o prezenta a Flash pe Windows Phone 7 este exact ceea ce Microsoft cauta.
Nu ar fi un lucru placut nici pentru cei din design, care numai o stampila Microsoft nu si-ar dori pe Photoshop, Lightroom sau Premiere.
Ar fi aceeasi furie simtita de dezvoltatorii Java la achizitia Sun Microsystems de catre Oracle.
Etichete: Adobe, Android, browsere, Chrome, extern, Flash, Google, HTML 5, iAds, Internet Explorer, iOS 4, iPad, iPhone, iPod Touch, Java, Microsoft, Microsoft Office, Oracle, Shantanu Narayen, Steve Ballmer, stiri, Sun Microsystems, Windows, Windows Phone 7