De la extaz la agonie: Android vs Nexus One

Scris de

Google este taramul contrastelor, de la culmile cele mai mari ale succesului pana la “succesurile” de zi cu zi.

Android este oficial un mare hit, numai in primul trimestru al acestui an platforma Google intrecand iPhone-ul lui Apple. Concomitent Nexus One s-a vandut in doar 200.000 de exemplare iar gigantul serviciilor a anuntat ca o sa inchida magazinul online prin care se vinde smartphone-ul.
Sistemul de operare e si mai impresionant, avand in vedere ca a debutat abia in toamna lui 2007 si avea de luptat cu o serie mare de dusmani: iPhone, BlackBerry, Windows Mobile si Symbian.

In ultimul trimestru, Android si-a dublat cota de piata din SUA, o performanta imensa avand in vedere ca era la doar 7% la finele anului trecut. Ultimul studiu al NPD Group arata Android a ajuns la 28%, in urma BlackBerry care avea 36%. Telefoanale sale sunt disponibile pentru toate retelele iar Motorola Droid este nava-amiral a flotei Google in lupta contra Apple.
Care este secretul sau? O combinatie intre un sistem liber, o simplitate a design-ului plus atractia brandului, potrivit PC World.
Sa le vedem pe fiecare:
* Fa-l gratis, in primul rand. Unul dintre cele mai atragatoare aspecte la Android este ca e complet liber de folosit, Google l-a dezvoltat si il sprijina in continuare dar nu percepe nicio taxa pe el. Ceea ce este o cale total diferita de cele luate de Apple si Research in Motion (RIM), care fac si sistemul de operare si telefonul fizic, dar si de Microsoft – care doar face softul.
* Fa-l simplu. Cand Google a plecat in cautare de dezvoltatori de aplicatii pentru platforma sa, a facut mare caz de kit-ul de dezvoltare care era foarte simplu de folosit. Si cum Android este un Linux care foloseste Java ca limbaj de programare, cei mai multi din dezvoltatori nu au avut nicio dificultate. In plus, Google nu impune nicio restrictie aplicatiilor din Android Market, spre deosebire de Apple care a fost deseori criticata pentru interventiile sale.
* In final, fii Google. Multe au fost companiile care au vrut sa faca ceea ce Google a reusit. Despre inginerii Google exista o credinta evanghelica ca pot face totul mai bine decat orice competitie. In plus brandul Google atrage atentia media si usureaza munca cu dezvoltatorii de programe, producatorii de telefoane si operatorii de retele.

Geamanul fizic al lui Android, Nexus One nu are acelasi succes.

* Oamenii vor sa se joace cu el. Cu doar 200.000 de unitati vandute din ianuarie pana acum, magazinul de pe net al lui Google a demonstrat ca oamenii nu sunt gata sa cumpere un obiect pe care nu il vad, nu il ating, scrie Gigaom.
* Fa reclama. Apoi este problema cu reclama: Google nu a facut nicio reclama pe televiziuni sau in presa, ci doar online. Ceea ce nu a atras foarte mult, spre deosebire de Motorola Droid, unde Motorola si Verizon au plusat 100 de milioane de dolari in campanii media. Ceea ce a dus vanzarile lui Droid sa fie de 9 ori mai mari decat cele ale Nexus One in primele 74 de zile, depasind chiar iPhone.
* Adu intelegeri cu operatorii. In final, utilizatorii nu vor da banii nici in ruptul capului pe un telefon care nu vine cu nicio subventie de la operator. Ceea ce era evident de cand pretul de vanzare al Nexus One era de 529 dolari iar un iPhone este in jur de 100 de dolari. Nexus One va veni in mod traditional, in magazinele de caramizi si mortar pentru a se lua la tranta cu iPhone, Nokia sau BlackBerry. La cele 65.000 de bucati de Android care se livreaza zilnic, Nexus One n-are niciun motiv sa rateze. In Europa este disponibil prin Vodafone.

Sursa: RENNE
Sursa foto: www.hirdyman.co.uk

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.