Facebook a ajuns cel mai vizitat site din lume

Scris de

In 2010 Facebook a reusit sa depaseasca rivala Google si a devenit cel mai vizitat site de pe internet pentru prima data in lume, scrie Washington Post, care citeaza doua companii de consultanta.

Laurii pe care ii ia acum Facebook vin dupa ce gigantul social a atins 500 de milioane de utilizatori online, dupa ce in 2009 a incheiat fiind pe locul al treilea in lume ca trafic si al noualea in anul anterior. Potrivit Experian Hitwise, Facebook a avut in 2010 8,9% din vizitele unice din lume, in vreme ce Google doar 7,2%. In schimb, ComScore a spus ca Facebook se afla in grafic pentru depasirea Google in 2010 pentru prima data la numarul de pagini vizionate.
“Este cea mai transformationala schimbare din istoria internetului”, spune Lou Kerner, un analist social-media la Wedbush Securities.
Un alt studiu al Nielsen a aratat ca americanii au stat 23% din timpul petrecut online pe retelele sociale, fata de 16% in 2009. Cautatul le-a luat doar 4% din timp.

Problema e simpla: oamenii folosesc Google pentru a cauta lucruri, in schimb intra pe Facebook pentru a sta. Totusi exista o zona-cheie unde Facebook trebuie sa depaseasca Google: banii.
Gigantul cautarii a avut venituri de circa 24 de miliarde de dolari. Facebook a avut doar 800 de milioane de dolari in 2009 si e pe cale sa atinga un miliard de dolari in acest an, profitabilitatea sa fiind inca necunoscuta. Problema este ca e o mare diferenta in cazul valorii celor doua companii, Google avand o capitalizare de circa 190 de miliarde de dolari pe cand tranzactiile intre companii valorizeaza Facebook la 45 de miliarde de dolari. Astfel, pretul titlurilor Facebook pe piata secundara sunt mult umflate, compania trebuind sa aiba venituri de cel putin 6 miliarde de dolari si aceeasi profitabilitate ca Google pentru a rivaliza.

Facebook are si probleme cu intimitatea utilizatorilor sai. In decembrie, oficialii din Coreea de Sud au spus ca Facebook a facut “inadecvat” notificarea utilizatorilor in privinta datelor care sunt transmise publicitarilor si au cerut gigantului sa isi schimbe politicile.

Haios mai este ca relatia Facebook – Google este una de ura/iubire dupa ce s-a constatat ca retelele sociale sunt foarte dependente de cautarea pe net. Astfel, cel mai cautat termen in 2010 a fost “facebook”, scrie Fast Company. Daca adaugam ca in top 10 se mai afla inca trei derivate, inclusiv “Facebook.com” si “www.Facebook.com”, ne dam seama cat depinde reteaua sociala de gigantul cautarii. Cum Google face lunar cam 10,6 miliarde de cautari iar Facebook si derivatele sale sunt 3,5% din total, rezulta ca reteaua aconteaza 370 milioane de cautari lunare doar in SUA si 4,5 miliarde anual.

Sursa: Washington Post
Sursa foto: www.penn-olson.com

Etichete: , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.