Sefii celor mai mari 50 de companii stau departe de retelele sociale
Scris de Adrian Popa
Retelele sociale nu-i atrag pe sefii marilor corporatii, potrivit unui studiu, “Socializing Your CEO: From (Un)Social to Social”, intocmit de compania de relatii publice Weber Shandwick. Circa 64 % dintre bosii celor mai mari 50 de companii din lume nu folosesc retele sociale online precum Facebook, LinkedIn sau Twitter. Nici ceilalti care se aventureaza totusi pe astfel de site-uri nu au o activitate prea speciala. Majoritatea posteaza scrisori corporatiste. Se pare ca reteaua sociala cea mai pe placul marilor sefi este YouTube.
Care este explicatia celor de la Weber Shandwick pentru acest dezinteres al liderilor marilor companii fata de social media? Potrivit Weber Shandwick, acestia se tem de riscurile conversatiilor in doua directii. Orice mesaj postat de catre un lider de mare organizatie este analizat de catre media pe toate fetele, existand riscul aparitiei unor subiecte care sa pateze imaginea companiei. Intr-un fel, este de inteles aceasta precautie – un subiect negativ poate duce la pierderea de miliarde de dolari din valoarea companiei pe bursa. Pe de alta parte, nu ar strica ca oamenii sa vada si partea umana a directorului general al, sa zicem, Exxon Mobil. „Cu 1,96 de miliarde de utilizatori de internet, directorii generali ai marilor companii ar trebui sa fie acolo unde oamenii vad, citesc, converseaza si asculta”, crede Leslie Gaines-Ross, strategul sef in materie de reputatie de la Weber Shandwick.
Etichete: companii, extern, Facebook, lideri, LinkedIn, retele sociale, stiri, studiu, Twitter, YouTube