Nu e intotdeauna un lucru bun cand publicitatea invadeaza presa online
Scris de Alex Sima
Stim cu totii ca fara publicitate e greu sa faci presa. In cazul celei online, cu atat mai greu, pentru ca nimeni nu iti mai cumpara ziarul sau revista de la chioscuri, si daca iti trece prin cap ca ii poti taxa pe oameni pentru informatii pe care le pot gasi gratuit in alta parte, s-ar putea sa ai parte de o surpriza.
Insa totul ar trebui sa aiba o limita, si in momentul in care pe prima pagina a unui site de stiri nu putem distinge decat titlul acestuia, ascuns printre reclama care acopera mai bine de trei sferturi din ecran, poate ar trebui sa ne punem cateva intrebari. Oare nu-mi pierd vizitatorii agasandu-i in acest mod? Oare nu pot gasi alte metode prin care sa ii promovez pe cei care ma platesc, si in acelasi timp sa nu-mi deranjez cititorii?
Iata mai jos cateva exemple de cum aratau recent primele pagini ale unora dintre cele mai cunoscute siteuri romanesti din categoria mass-media. Unele dintre ele au ramas in acelasi ton.
Si pentru cei care ar sustine ca nu se poate altfel, decat la nivelul publicitatii online de acum 10 ani, avem cateva exemple de cum arata siteuri externe de profil. Se poate altfel? Da. Se vrea schimbarea? Nu. De ce? Din comoditate, nestiinta si o mentalitate cu defecte. A cui e vina? A celor care impun conditii si dau bani “doar daca”, sau a celor care le accepta? In final, au de pierdut si unii si altii, si pe langa ei si cititorii, care in loc de informatie, pe un site care se ocupa cu transmiterea ei, gasesc mesaje publicitare peste mesaje publicitare.
Etichete: Adevarul, BBC, CNN, Evenimentul Zilei, extern, Gandul, intern, Internet, Jurnalul National, New York Times, online, opinii, publicitate, recomandari Mass-media, Reuters, reviste, ziare