Razboiul Apple-Google, faza pe ziare

Scris de

Razboiul GoogleApple razbate pe un nou front: mass-media. Google este in discutii cu mai multe companii care editeaza ziare si reviste pentru a oferi continut pe tabletele si smartphone-urile cu Android.

Google urmareste Apple, care deja vinde versiuni digitale ale celor mai importante reviste prin iTunes. Noul stand va include aplicatii de la companiile media care vor oferi versiuni digitale ale publicatiilor lor pentru tablete si telefoane Android. Google spera astfel sa ofere o experienta mai consistenta pe dispozitivele care poarte sistemul sau de operare si sa ajute comapniile sa colecteze bani pe aplicatii.

Discutiile se poarta cu TimeWarner, care detine revista Time, Conde Nast – editorul The New Yorker si Hearst Corp, care editeaza mai multe reviste precum Cosmopolitan si Esquire.
Google le promite companiilor sa taxeze mai putin decat cei 30% pe care Apple ii percepe la fiecare aplicatie vanduta si sa ofere mai multe date despre cine cumpara aplicatiile.

Magazin online pentru puzderia de tablete anuntate

Si Apple pregateste cateva modificari la iTunes pentru a calma frustrarile editorilor. Printre acestea se afla usurarea procedeului prin care sa se vanda abonamente prin iTunes. Astfel, editorii pot oferi reduceri pentru abonamentele pe perioade mai mari, asa cum fac pe print. De asemenea, Apple planuieste sa imparta cu societatile de editare informatii despre cine achizitioneaza aplicatiile. Astfel, compania va intreba clientii daca sunt de acord sa imparta informatiile despre ei, precum numele si adresa de email. Anumite companii nu sunt fericite cu termenii deoarece oamenii vor opta sa nu dea datele. Companiile media au nevoie de datele despre clienti pentru a putea atrage publicitate.

Outsiderii

Google si Apple nu sunt singurii actori de pe campul de batalie. Retailerul online Amazon.com ofera deja clientilor periodice disponibile pe cititorul digital Kindle sau prin aplicatiile Kindle de pe Android. Astfel, companiile pot oferi editiile in format color. De asemenea, Barnes & Noble Inc, cel mai mare lant de librarii din SUA, a inceput sa ofere reviste digitale si subscriptii la ziare pe nou-lansatul Nook Color. Hearst ofera deja abonamente pe Nook pentru toate cele 14 titluri ale sale.

Precedent in lumea cartilor

O batalie similara intre Google, Amazon, Apple si Barnes & Noble a inceput deja in domeniul cartilor digitale. Anumite companii ofera abonamente prin iTunes dar le combina cu alte promotii. The Economist vinde acces la site-ul sau ca si aplicatii de iPad si iPhone pentru 110 dolari pe an. Newsweek vinde subscriptii pentru 12 sau 24 de saptamani pentru iPad prin Apple, asa ca nu stie cine sunt abonatii sai. Time vinde cate un numar pentru iPad pentru 4,99 dolari. Wall Street Journal vinde abonamente saptamanale pentru iPad pentru 3,99 dolari pe saptamana iar abonatii actuali au acces gratis. Apple vrea ca firmele sa vanda abonamente speciale pentru iPad iar editorii nu sunt fericiti cu asta.

Sursa: Wall Street Journal
Sursa foto: www.seoroll.com

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.