Retelele de socializare nu influenteaza cumparaturile online
Scris de Evelina Catoi
Toti acei marketeri care sa grabesc sa isi intensifice activitatea pe retelele sociale ar trebui sa se gandeasca de doua ori. Un nou studiu spune ca social media are aproape nicio influenta asupra comportamentului de cumparare online.
Datele analizate in noiembrie si decembrie 2010 arata ca mai putin de 2% dintre comenzile efectuate online proveneau de la cumparatori dintr-o retea sociala. Raportul a aratat ca cele mai eficiente metode de publicitate raman e-mail-ul si motoarele de cautare.
Fiona Dias, vice-presedinte executiv de strategie si marketing la GSI Commerce face o analogie interesanta: daca foarte multi oameni se duc la biserica duminica, nu inseamna ca poti face marketing in timpul slujbelor. Facebook functioneaza in acelasi fel: cumparaturile de la retaileri se situeaza probabil pe locul 10 in lista de lucruri pe care vrei sa le faci pe Facebook.
Dias declara ca social media poate fi eficienta cand vine vorba de afaceri sau oferte pe termen scurt, in acest sens 5 pana la 7% dintre cumparatori sunt influentati.
Etichete: comert, extern, Facebook, intern, online, social media, stiri, studii