Ultimul razboi al hartiei: Wall Street Journal vs New York Times
Scris de Daniel Ionascu
Ar putea fi ultimul mare razboi american intre ziare. Si asta pentru ca presa traditionala incepe sa dispara si sa lase loc presei pe iPad. Dar magnatul presei, Rupert Murdoch vrea sa-l castige.
Murdoch si-a facut o cariera in castigarea cititorilor altor publicatii si a publicitarilor, scrie ABC News, care citeaza Associated Press.
De luni, Wall Street Journal, companie din imperiul sau media News Corporation, va lansa suplimentul Metro, care va fi disponibil numai in zona metropolitana New York. Si este clar destinat sa fure cititori si reclama de la New York Times.
Insa daune colaterale ar putea fi resimtite de presa din toata tara, deoarece s-ar putea intra intr-un razboi al preturilor si toata mass-media ar putea avea de suferit din cauza scaderii preturilor pentru reclama.
WSJ lupta cu New York Times si USA Today pentru a fi pe primul loc in presa scrisa americana. Deja unii publicitari vor sa incerce noul produs.
Murdoch s-a luat de New York Times luna trecuta intr-un discurs. “Noi credem ca in urmarirea premiilor jurnalistice si a reputatiei nationale, un anumit alt cotidian din New York a oprit in mod esential sa acopere orasul asa cum o facea o data” a spus el.
Janet Robinson, directoarea executiva a Times a replicat: “Cand esti in frunte, oamenii incearca in mod constant sa te omoare”.
Distrugerea Times a fost in mintea lui Murdoch inca de cand a preluat Wall Street Journal si compania sa mama- Dow Jones & Co- pentru 5 miliarde de dolari in 2007.
De atunci WSJ si-a schimbat formatul iar anul trecut a intrecut USA Today fiind cel mai circulat ziar din SUA.
Reinventarea Wall Street Journal
Noul WSJ are multe poze color si acopera subiecte din toate ariile, nu numai economice. O editie recenta prezenta o fotografie a eruptiei vulcanului din Islanda.
Pentru noul supliment, WSJ a angajat fost ziaristi de la The New York Sun, ziar care a vrut sa sparga NY Times si el dar a capotat in 2008.
Murdoch a mai realizat competitii care au ros concurenta.
In 1981 a cumparat The Times si a reusit sa-l creasca in dauna The Daily Telegraph. Iar ca proprietar al New York Post, Murdoch si-a permis sa piarda zeci de milioane de dolari pentru a bate New York Daily News. In 2000, Post vindea 435.000 de copii pe zi comparativ cu 714.000 pentru Daily News. In 2009, Post crescuse la 530.000 de copii in timp ce Daily News s-a scufundat la 570.000 de copii.
Murdoch baga 30 de milioane de dolari in viitorii 2 ani in suplimentul Metro, pentru care a angajat 35 de reporteri. Suplimentul va avea 10 pagini.
Suprematia locala a New York Times
Wall Street Journal vinde 2 milioane de copii la nivel national in timp ce New York Times vinde 900.000 de copii. Dar situatia se schimba in zona metropolitana New York si parti din New Jersey, Connecticut si Pennsylvania : Times vinde 406.000 copii in timp ce Journal doar 294.000.
Potrivit unor surse, WSJ a pierdut 80 de milioane de dolari in anul fiscal care s-a terminat la 30 iunie. Times a avut un profit operational de 74 de milioane de dolari anul trecut.
New York Times, care publica si Boston Globe si International Herald Tribune, are o capitalizare de 1,86 miliarde de dolari si datorii de 769 milioane de dolari, fata de 1,06 miliarde inainte, scrie Business Week.
Asteptam cu interes ce se va intampla!
Etichete: extern, New York Times, News Corporation, Rupert Murdoch, stiri, video, Wall Street Journal