Antibioticele va pot imbolnavi

bacterieOrganismul uman contine si este acoperit de un numar aproape inestimabil de microbi. Eradicarea lor, intentionat sau nu, prin utilizarea excesiva a antibioticelor, ne poate leza sanatatea, conform unui cercetator.

“Folosirea antibioticelor in exces ar putea alimenta cresterea dramatica a unor afectiuni precum obezitatea, diabetul de tip1, boli inflamatorii intestinale, astm sau alergii”, spune un profesor in microbiologie.

Oamenii sunt uneori numiti meta-organisme, datorita numarului si volumului de microbi cu care isi impart corpul. Beneficiile pe care acesti microbi ni le ofera sunt dovedite: ne ajuta sa folosim nutrienti, precum vitamina K, si sa luam energie din carbohidratii complecsi. Impiedica infectiile periculoase, iar studii recente arata ca tin la distanta scleroza multipla si alte boli autoimune. Problema abuzului de antibiotice este ca, odata cu inlaturarea agentilor patogeni, altereaza si acesti microbi benefici.

Timp de 26 de ani, Blaser a studiat Helicobacter pylori, bacteria responsabila de ulcer si cancerul gastric. Aceste boli au devenit mai putin comune, insa a crescut dramatic rata bolilor de esofag, cum ar fi refluxul gastro esofagian sau cancerul de esofag. Se pare ca Helicobacter pylori protejeaza esofagul, iar prezenta acesteia in organism este invers proportionala cu afectiunile esofagului. De asemenea, cei carora le lipseste aceasta bacterie, sunt mai predispusi la astm, febra fanului sau alergii ale pielii in copilarie.

Medicii sugereaza un consum mai rational de antibiotice, precum si dezvoltarea cat mai rapida a unor pastile care sa identifice si sa atace doar agentii patogeni, lasand nealterati microbii benefici ai organismului.

Sursa: Live Science