Avem confirmarea: exista sute de planete asemanatoare cu Pamantul

Telescopul Kepler a descoperit pana acum 140 de exoplanete asemanatoare cu Pamantul si care ar putea sustine viata. Stirea, una extraordinara, a fost facuta publica de catre Dimitar Sasselov, care este implicat in proiectul Kepler.

Nu se stie daca cercetatorul a avut permisiunea NASA (care detine telescopul) pentru a prezenta aceste informatii, care, potrivit unor norme interne ale organizatiei, ar fi trebuit sa ramana secrete pana in februarie 2011.

Inainte de lansarea navei Kepler, numai exoplanetele foarte mari puteau fi detectate. Acum, au fost descoperite si unele de dimensiuni mai mici decat ale Terrei.

Acum se pune o intrebare evidenta. Daca sunt atat de multe planete asemanatoare cu a noastra, exista macar pe una din ele viata? De ce nu ar fi, atata timp cat sunt intrunite aceleasi conditii care au dus la aparitia vietii pe Pamant?

Sursa: Discovery News