Berea asta stie unde ai fost

Ai baut bere la Oktoberfest dupa care ti-ai luat una indoita cu apa la concert la Rammstein? Ai luat o palinca la o vizita de lucru? Sau un pahar de vin la socru la tara?

Ei bine, te-ai dat singur de gol. Un nou studiu arata ca vizitele in diverse locuri pot fi detectate prin analizarea chimica a parului. Si asta pentru ca moleculele de apa difera in privinta proportiilor de izotopi cate putin in functie de mineralele de la sursa.

Studiul publicat in Journal of Agricultural and Food Chemistry, arata ca probele de apa din 33 de orase din SUA pot fi urmarite pe baza proportiei de izotopi. Si cum corpul uman “sparge” apa in atomi de hidrogen si oxigen pentru a construi proteine in celulele parului, aceste celule pot consemna un lung sir de calatorii ale persoanei in cauza.

Extrapoland, asta se poate face oriunde in lume. Informatiile pot ajuta politia sa afle daca suspectii se aflau in zona crimei.

Sursa: ScienceMag