Blocat pe Planeta Rosie, Spirit Mars Rover descopera apa

Spririt, un Rover martian este blocat de anul trecut pe suprafata planetei. Chiar si asa, el a facut o descoperire epocala: a gasit dovezi ale existentei apei in subsolul lui Marte.

Spirit este unul dintre cele doua masinute numite Mars Rovers, si care si-au terminat misiunea initiala in 2004. De atunci, NASA le-a dat “misiuni bonus”. Numai ca Spirit s-a blocat pe nisipurile martiene in aprilie 2009. A incercat sa se scoata dar a ramas tot acolo. La sapte luni dupa o a doua roata a sa s-a rupt. De atunci este considerat un avanpost stationar.

Dupa care cercetatorii l-au programat sa cerceteze solul din imediata sa vecinatate. Testele au gasit o mare varietate de straturi sub Rover, in general materiale insolubile aproape de suprafata si mai solubile dedesubt.
Ceea ce i-a facut pe cercetatori sa ajunga la ipoteza ca apa, in forma de gheata sau zapada topita, s-a strecurat in solul martian recent si in mod repetat.

Spirit este momentan in hibernare, avand de infruntat iarna martiana iar in martie isi va activa panourile solare.

GG! Insista si persista, zici ca-i detergent!

Sursa: Gizmodo