Nasa va lansa doua sonde pentru a masura forta gravitationala a Lunii

Nasa va lansa joi, 8 septembrie, doua sonde GRAIL (Gravity Recovery And Interior Laboratory) ce vor face masuratori a fortei gravitationale a Lunii.

Grail-A si Grail-B, cum sunt numite cele doua sonde, vor alcatui o harta a structurii interne a Lunii, analizand in detaliu pana la nucleul acesteia. Studiul va facilita de asemenea gasirea unor locuri propice pentru posibile aselenizari.

Cele doua sonde, aproape identice, vor fi lansate impreuna, dar se vor desparti in spatiu, dupa aproximativ o ora de la lansare. Ele vor calatori separat pana la satelitului natural al Pamantului si vor avea nevoie de 3 luni jumatate pentru a ajunge la destinatie.

Peste 3 milioane de kilometri vor avea de parcurs cele doua “surori”. Distanta medie dintre Pamant si Luna este de 384402 kilometri, dar sondele vor face numeroase manevre in urma carora se vor plasa pe orbita lunara joasa.

Acest studiu va costa, pana la sfarsit, 496 milioane de dolari.

Autor: Sare-Alba Cristian