Despre blogging-ul din Romania: Webstock 2011
Scris de Alex Costea
Despre blogging se pot spune multe. De la un jurnal personal online a ajuns o adevarata afacere si pe buna dreptate multi vad in conceptul de “blog” tot mai multi bani. De cand a aparut (sfarsitul anilor ’90), blogging-ul a atras tot mai multe persoane dornice sa-si spuna “off-ul”. Blogging-ul a prins chiar si in Romania, desi la noi toate lucrurile incep mai tarziu si mai greoi. Daca la inceput era folosit pentru comentarii intr-o singura propozitie cu privire la o pagina web, o oportunitate pentru vizitatori sa-si exprime parerea cu privire la acel site, astazi a evoluat in pagini intregi de pareri si opinii. Si bineinteles, in evolutia sa, publicitatea online a descoperit potentialul blogurilor.
Viitorul blogging-ului este cu atat mai “roz” cu cat jurnalismul de peste tot pare a fi inghitit de catre internet. Toate ziarele, companiile sau revistele de pretutindeni au o varianta online si multi specialisti isi dau cu parerea spunand ca jurnalismul va exista in viitor numai online. Despre viitorul blogging-ului, partile lui bune si multe altele s-a vorbit vinerea trecuta la conferinta Webstock 2011.
Pentru al patrulea an consecutiv, comunitatea online din Romania s-a reunit in cadrul Webstock 2011, cea mai mare conferinta locala de social media. Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel si a fost un maraton de zece ore care a atras un numar de peste 600 de participanti.
In cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele studiului State of Social Media Employment, realizat de Evensys in colaborare cu Portal HR, din dorinta de a surprinde in ce masura putem vorbi in clipa de fata despre aparitia unei noi meserii in peisajul pietei muncii din Romania. Peste 170 de persoane au contribuit la rezultatele studiului, iar informatiile pot fi gasite aici: http://slidesha.re/stateofsocialmedia .
Prima parte a evenimentului a urmarit evolutia social media in Romania in ultimul an si ascensiunea retelelor sociale pe plan local, continuand cu o serie de invitati ce au inspirat prin prezentarilor lor si mesajele transmise. In cea de-a doua jumatate a zilei, participantii au putut alege sa asiste la una din cele trei conferinte desfasurate simultan: Pro Blogging – sesiune dedicata bloggerilor, cu sfaturi pentru imbogatirea blogosferei locale, Social Media Professionals – conferinta ce a prezentat o parte din provocarile cu care se confrunta industria de comunicare in social media si Future Trends – unde gadget-urile si aplicatiile mobile au fost subiectele principale.
La sfarsitul zilei, evenimentul a gazduit Gala Webstock Awards, competitia celor mai noi si mai creative proiecte de social media lansate in ultima vreme pe piata locala. Din cele 254 de aplicatii inscrise in cele 12 categorii disponibile in concurs, 103 proiecte au ramas in cursa pentru premiile celei de-a patra editii a evenimentului. Juriul a desemnat anul acesta 47 de castigatori, 13 dintre proiecte fiind distinse cu trofeul Webstock 2011.
Pentru a afla mai multe despre cum a decurs evenimentul si despre premiile acordate, vizitati Webstock.ro.
Etichete: blogging, conferinte, intern, premii, stiri, Webstock 2011