Stiinta a demonstrat ca World of Warcraft e o lume magica
Scris de Daniel Ionascu
Daelyn, un human warlock de nivel 85, care se intampla ca in civilie sa fie matematician, a facut niste demonstratii si calculat exact ce se intampla cu Azeroth, fantastica lume a celui mai popular joc multiplayer online.
Asadar, pentru a face masuratorile, Daelyn a zburat din capatul sudic al continentului estic pana in capatul nordic. A durat 10 minute la o viteza din joc de 105 km/h. Pe baza hartilor avute la dispozitie in joc, se poate calcula, astfel, ca de la pol la pol tot Azeroth-ul are 40 de kilometri. Si daca faci inca un calcul, reiese ca este o sfera cu raza de 12 kilometri si o zona de uscat de 712 kilometri patrati, adica putin mai mic decat New York.
Prin contrast, Pamantul are o raza de circa 6.500 de kilometri. Presupunand ca Azeroth e chiar micut, Daelyn a vrut sa determine structura sa fizica pentru a putea avea aceeasi gravitatie ca si Pamantul. O posibilitate ar fi ca Azeroth sa fie o stea pitica alba, dar evident nu este cazul. Singura varianta ramasa ar fi sa fie doar o sfera Dyson inversata, cu o gaura neagra in centru pentru a o mentine legata. Adica o “coaja” de materie intr-un spatiu gol, in centrul caruia sa existe o gaura neagra de 1,5 metri diametru.
Numai ca nebunia continua. De exemplu, o calatorie cu barca intre Ratchet si Booty Bay, doua orase neutre de goblini, acopera o distanta de 40 de kilometri in 10 secunde de joc. Presupunand ca accelrarea si decelerarea sunt identice si constante, asta inseamna ca barca are o viteza de peste 23.000 de kilometri pe ora cu o acceleratie de 128g. Ceea ce ar zdrobi de zece ori un om, cu sau fara armura!
De asemenea, Soarele apune in emisfera nordica undeva in nord-vest, spre deosebire de sud-vest, unde ar fi trebuit, ceea ce implica faptul ca Azeroth e de fapt plat. Iar gravitatia in Deepholm, care e la 1,6 kilometri adancime e la fel ca aceea din Exodar, un oras din varful unui munte urias, ceea ce n-ar trebui.
Or, pentru a putea indeplini toate aceste conditii, Azeroth trebuie sa fie o lume magica. V-am zis eu…
Etichete: Blizzard, extern, fizica, gauri negre, jocuri, matematica, stiri, World of Warcraft