Titanii internetului se aliaza pentru a investi in social media
Scris de Daniel Ionascu
Retailerul online Amazon, gigantul social Facebook si producatorul de jocuri Zynga, realizatorul celebrului Farmville, au anuntat crearea unui fond de 250 milioane de dolari pentru investitii in companii din social media.
Numit “sFund”, fondul va fi condus de Amazon si de Bing Gordon, membru in consiliul de administratie al Zynga. Printre parteneri se mai afla operatorul de cablu Comcast, Liberty Media si micuta banca de investitii Allen & Co.
Mark Zuckerberg, unul din fondatorii Facebook, spune ca “in urmatorii cinci ani poti lua orice industrie si sa o regandesti” din punct de vedere social.
Farmville este cel mai popular joc de pe net, cu 59,4 de milioane de utilizatori, potrivit companiei de cercetare Inside Network Inc. Mafia Wars, realizat tot de Zynga, are si el 21,9 milioane de utilizatori.
Miscarea vine ca o manusa pentru Amazon. Imaginati-va un Facebook unde peste 500 de milioane de oameni isi recomanda unii altora ce si cum sa cumpere si ce nu. Amestecand Amazon cu Facebook, cu o aroma de Craigslist si condimentat cu jocuri sociale care sa tina lumea toata ziua pe site, obtii o platforma-minune integrata gata sa explodeze vanzarile.
Vanzarile Amazon au crescut cu 39% fata de trimestrul trei din 2009, pana la 7,56 miliarde de dolari, in vreme ce profitul a urcat cu 16%, pana la 221 milioane de dolari, peste asteptarile analistilor. Pentru urmatoarele trei luni, care includ Sarbatorile de iarna, boss-ul Jeff Bezos estimeaza un profit net intre 360 si 560 milioane de dolari, ceea ce inseamna ca la finele anului retailerul va genera un profit net de peste un miliard de dolari, dupa ce anul trecut a adunat 902 milioane de dolari.
Etichete: Amazon, Comcast, Craigslist, extern, Facebook, FarmVille, Jeff Bezos, jocuri, Mafia Wars, Mark Zuckerberg, stiri, Zynga