Jurnal de moda cu Ioana Liliana Gheorghe

Scris de

Pe Ioana am vazut-o prima data in cateva poze facute in cadrul unui targ vintage. Nuanta de roscat-aramiu ii incadra perfect chipul, iar cativa pistrui ofereau acel je ne sais quoi, dupa care multi tanjesc. Era imbracata lejer, cu o rochie imprimata, pantofi cu toc mic si o bentita in par. Naturala, simpla si zambitoare.

Ulterior am aflat ca din februarie 2010 are un blog interesant de moda intitulat Fashezine si un alt site, tip jurnal cu ganduri frumoase si oameni talentati, amintiri surprinse in fotografii. “Cultzine este doar un jurnal vizual al lucrurilor care imi plac si ma inspira, artisti de tot felul, fotografii, video-uri si care de obicei inspira si outfiturile care urmeaza sa ajunga pe Fashezine” .

Totul a pornit din dorinta de a comunica si de a impartasi idei, vise si noutati cu alti oameni pasionati de tot ceea ce inseamna moda, frumusete si stil personal. “Faptul ca blogul reuseste sa ma faca sa descopar constant noi modalitati de a ma exprima creativ este doar cireasa de pe tort”.

Conceptul de moda face parte din viata Ioanei, nu doar ca o simpla pasiune, ci ca un scop bine definit. Ioana traieste, viseaza, iubeste si respira moda. Dupa ce a cochetat cu designul vestimentar, a decis ca este momentul sa se axeze pe altceva. “Iubesc sa citesc, sa scriu, sa fac poze si sa vorbesc despre moda. Mi-am terminat masterul in Management si Marketing pentru Produse de Lux anul trecut. Totusi, nedorind sa lucrez intr-o corporatie, am decis sa urmez un al doilea masterat, pe care sper sa-l incep la sfarsitul acestui an, mai precis Jurnalism de Moda”.

Stilul sau eclectic m-a cucerit in totalitate. Desi admir femeile care si-au conturat toate particularitatile vestimentare, pe care le respecta cu sfintenie, imi plac si acele femei deschise catre tot ceea ce inseamna nou, sau mai bine zis sunt decise sa experimenteze. Moda nu trebuie sa tina cont de tendinte, ci de personalitate. “Cred ca sunt prea tanara si cu o putere de concentrare prea mica pentru a ma putea dedica unui singur stil. In general sunt adepta unor tinute potrivite varstei, momentului si tipului de corp, tinute formate din obiecte bine croite si din materiale de calitate. In ceea ce priveste inspiratia, trebuie sa spun ca vine din orice. Un videoclip al unei formatii islandeze este, de exemplu, inspiratia ultimei mele tinute. Insa inspiratia poate sa vina de oriunde, o fotografie, un film, oameni din jurul meu, sau un cuvant”.

Tinutele pe care Ioana le propune imbina excentricul cu feminitatea, inocenta cu sexualitatea. Rujul rosu este prezent la tot pasul si, uneori, machiajul ochilor in culori inchise dezvaluie latura intunecata a oricarei femei.

Ioana se declara o brand adorer. Dintre creatorii internationali se regaseste in stilurile propuse de Chloe, Sonia Rykiel, dar si Marc Jacob, Alexander McQueen, sau Helmut Lang. Admira croielile Alinei Ene, Arinei Varga, dar si imprimeurile extravagante ale Lanei Dumitru. “Pe Corina Vladescu si Maria Lucia Hohan le apreciez nu numai pentru creatii insa si pentru modul in care isi prezinta si marketeaza creatiile”.

De La Chatterie o leaga nu numai hainele adorabile si perfecte pentru orice domnisoara, dar si o colaborare fructuoasa. “Isabela de la La Chatterie nu a venit numai cu propunerea, dar si cu fotograful, stylingul, locul, accesoriile etc. Au mai fost si alte colaborari in sensul ca am primit propunerea de a primi hainele ca apoi sa ma ocup eu exclusiv de concept si executie. Ultimele astfel de colaborari au fost pentru Alina Ene, cu o superb structurata rochie lunga gri, si Tuxedo Confessions cu o piesa extrem de interesanta de la Camilla Wellton”.

Investitiile financiare sunt necesare atunci cand vrei sa iti construiesti un stil propriu. Dar acestea nu asigura calitatatea si cu atat mai putin frumusetea unui outfit. “Ceea ce este esential este un discernamant pentru ce ti se potriveste ca forma culoare, stil, dar si ce iti este necesar pentru stilul de viata curent”. Bunul simt si imaginatia sunt necesare oricarei femei. Desi pe strazi poti vedea tineri imbracati original, care se fac remarcati, moda are aceasta tendinta de a deveni uniforma pentru multi. Ioana ar vrea sa vada “mai putin negru, sau cel putin un negru mai de buna calitate si mai putin decolorat. Mai putine lucruri largi, care atarna si sunt prost croite, iar la polul opus mai putine lucruri multate, mai ales acolo unde nu e cazul. Un pic mai multa creativitate, exprimare de sine si bun simt”.

Orice femeie are in dulap un obiect de care este complet dependenta, pe care l-ar purta pana la epuizare. O geanta plic, un sacou anume sau ceasul preferat. In cazul sau pantofii cu imprimeu de vrabiute de la Miu Miu sunt prima alegere, “pentru ca toate fetele ar trebui sa poata purta pantofi feminini, de vis, si complet nepractici de fiecare data cand isi doresc”.

Cam la fel se intampla si cu locurile in care isi face cumparaturile. “Este un mic magazin pe care eu il ador si care dintr-un motiv misterios nu este foarte cunoscut, La Clara. Este pe o straduta care da din Calea Victoriei, si are o selectie de designeri francezi foarte feminina si atent aleasa. Iar cand ajungeti acolo intrati si langa la Colors pentru unele dintre cele mai frumoase obiecte de papetarie”.

Sa ai un blog de moda este desigur foarte fashionable si e nevoie de curaj sa te expui in fata unor oameni care pot fi dureros de critici. Am observat ca in mediul online sunt fete la varste fragede, care au uitat de copilarie si care se imbraca ca niste femei mature si starnesc prin amestecul ciudat de puritate si maturitate. “Daca luam in considerare faptul ca au existat perioade in istorie cand fete la adolescenta si chiar pre-adolescenta erau casatorite, si de obicei deja insarcinate, am putea spune ca este doar un ciclu al istoriei care revine. Dar personal cred ca este un pic prea devreme pentru ca istoria sa se repete”.

Oare ce face un blog de moda reusit? In afara de o varsta adecvata, care implica si o cunostere de sine, originalitatea este imperios necesara. “Sa incerce sa prezinte ceva diferit la cel mai inalt nivel de calitate pe care il poate face in acel moment. Sa o faca din placere, sa socializeze cu alti blogeri incercand sa le ofere o parere proprie, sincera si constructiva, dar cel mai important sa o faca din placere si pentru ea”.

Sursa: Renne
Sursa foto: Facebook Ioana Gheorghe

Etichete: , , , , , , ,

NemiraNemira
EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. mimi says:

    f dragut dar nu stiu de unde atata socializare cu alti bloggeri pt ca ea de fiecare data scrie ceva banal la posturile altora “bla bla so cute so pretty” si imediat pune link-ul ei sub comentariu, ceea ce mi se pare foarte urat, sa iti promovezi cu nerusinare blog-ul, de parca nu ar fi suficente retele precum facebook sau statusuri de messenger
    e genul acela de blogger care se crede viitoarea garance dore si eventual editor la vogue. Ar putea sa fie mai putin superficiala

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.