The Guardian: autostrazile romanesti sunt ca vampirii-mitice

Scris de

The Guardian a publicat inaintea Halloweenului un articol despre Romania, Dracula, autostrazi si mituri. Articolul, plin de ironii, prezinta perceptia romanilor despre Dracula si felul in care noi am inteles sa il promovam.

 Tanya Gold, autoarea articolului, a facut o vizita in Romania cu o saptamana inainte de Halloween, a vizitat Transilvania dar si Bucurestiul, pe care il aseamana cu ”Parisul mancat si scuipat de Croydon” (ironie la turistii romani si britanici).

Articolul incepe cu o intrebare retorica: ”Cum s-ar simti britanicii daca ar fi intrebati daca Elisabeta a fost intr-adevar o pitica mancatoare de carne, ca in filme?”. Este exact ceea ce simt si romanii atunci cand sunt intrebati de miturile lui Dracula, concluzioneaza ziarista care explica felul in care noi il percepem pe Dracula: ”nu este Dracula-vampirul cel care le place romanilor, ci Vlad Tepes-domnitorul”.

Lipsa promovarii brandului Dracula de catre romani este o alegere irationala pentru britanici care considera ca Dracula este un brand international, erotic si care ar putea aduce multi turisti si profituri uluitoare.

In scurta vizita in Romania, jurnalista  de la The Guardian a facut cunostiinta si cu soselele patriei despre care a spus ca sunt precum vampirii: mitice, dar mai ales este dificil de ajuns de oriunde te-ai afla.

Cat despre distractia la romani, o aluzie fina la prostitutie se intrevede in ultimele randuri ale articolului unde sunt descrise momente din cluburile romanesti: fetele sumar imbracate se urca pe scena, ii roaga pe barbatii deghizati in vampiri sa le suga sangele si apoi se lasa fotografiate de prieteni.

Sursa: The Guardian
Sursa foto: The Guardian

Etichete: , , , , , , , , , ,

NemiraNemira
EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.