Wim Vermeulen: Publicitatea online a crescut datorita crizei
Scris de Alex Sima
Prezent la Digital Marketing Forum 2010, Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation Ogilvy Group CEE Europe, a vorbit despre The next big thing. Am dialogat apoi in particular cu Wim Vermeulen, un om cu experienta de 21 ani in publicitate, marketing si Internet, pentru a clarifica alte aspecte si declaratii pe care acesta le-a facut, atat in cadrul acestei conferinte, cat si in trecut.
Alex Sima: Am vazut in timpul conferintei care este urmatorul pas. Care este insa cea mai mare greseala in marketingul digital?
Wim Vermeulen: Cea mai mare eroare este sa nu integrezi ce faci in digital in ceea ce face clientul. Multe agentii se duc si spun ca Social Networkingul/ Facebookul sunt urmatorul pas. Dar trebuie sa te gandesti care e rolul Facebook, care e rolul retelelor sociale, ce pot face acolo si ce inseamna asta pentru brandul meu. Trebuie sa evoluezi de la idei de moment la campanii ca intreg. Sa nu faci asta e cea mai mare greseala. Nu spun ca sa vii cu idei tactice (Hai sa incercam Facebook, de exemplu) nu e o idee buna. Pentru ca trebuie sa inveti, sa incerci, sa faci greseli, pentru ca altfel nu vei intelege niciodata ce se intampla. Dar asta nu poate niciodata sa inlocuiasca ce faci ca sa iti construiesti afacerea.
Alex Sima: Cu cativa ani in urma ati spus ca publicitatea in interiorul jocurilor video e aproape inexistenta. Care e situatia astazi?
Wim Vermeulen: Se imbunatateste, pentru ca acum exista o oferta. Poti sa platesti pentru ceva si sa integrezi apoi in campanii. Acum cativa ani nu exista o solutie standard pentru a face publicitate in jocurile video. Acum e. Asa ca vedem mai multi bani mergand aici. De asemenea, lumea se trezeste si descopera jocurile. Multe cercetari arata ca tinerii se joaca, petrec de fapt mai mult timp jucandu-se jocuri pe calculator, decat in fata televizorului.
Alex Sima: Ati jucat jocuri in care sa fie integrata publicitate?
Wim Vermeulen: Da. Cred ca cele mai multe din jocurile pentru Xbox, daca le joci online, au in ele o forma de publicitate.
Alex Sima: Cand vom vedea o retea mare de bloguri trecand pe mobil?
Wim Vermeulen: Intrebarea e “De ce nu au ajuns inca acolo?”. Pentru ca bloggingul e ceva ce faci cand ai un moment liber, esti undeva, n-ai ce face, verifici repede stirile, un site de mobil. Sunt unele aplicatii care iti permit sa citesti bloguri. Poate ca asta e motivul pentru care WordPress si alte retele nu isi fac propriile aplicatii, nu am idee. Oamenii deja citesc bloguri pe mobil.
Alex Sima: Credeti ca vor fi realizate in viitor?
Wim Vermeulen: E inevitabil, pentru ca daca te uiti la ce fac oamenii pe mobil, ce fel de informatii cauta, in mare parte sunt stiri. Si cum stim cu totii, stirile pot sa vina din media traditionala, sau de la bloggeri.
Alex Sima: Cum vedeti piata romana de Internet comparativ cu cea Europeana? Cu cati ani suntem in urma?
Wim Vermeulen: Sunt doua aspecte. In ceea ce priveste penetrarea, sunteti un pic in urma. Dar ca idei, nu. Romanii sunt clar mai creativi, ideile sunt mai puternice decat in alte tari, ca Rusia, Ucraina sau Polonia. In ceea ce priveste creativitatea, sub nici o forma nu sunteti in urma.
Alex Sima: Cum a influentat recesiunea globala publicitatea pe Internet?
Wim Vermeulen: Chiar a crescut. E singura care a facut-o. Ceea ce e evident, pentru ca se iau bani de la televiziuni si se baga in online, din diverse motive. Pe langa faptul ca internetul e mai ieftin, poate fi si tras mai usor la raspundere. Stii exact ce faci. In perioada de criza e foarte important sa ai profit, si ca marketing manager trebuie sa te duci la CEO si sa-i spui “uite cati bani am investit si ce am obtinut”. E dificil sa faci asa ceva pentru TV. In digital e mai usor sa ai acele numere.
Etichete: Digital Marketing Forum, exclusiv, extern, interviuri, mobile, Ogilvy, online, video, Wim Vermeulen