Broastele testoase gigant arata ca reimpadurirea functioneaza

Introducerea intentionata a unor specii exotice cu scopul de a indeplini functii cheie in ecosisteme, ca urmare a disparitiei acestora, este un subiect controversat datorita lipsei de studii stiintifice riguroase.

Intr-un articol publicat astazi, Christine Griffiths si colegii sai prezinta prima dovada empirica a faptului ca reimpaduririle pot functiona.

In anul 2000, broastele gigant Aldabra, Aldabrachelys gigantea, au fost introduse in Ile aux Aigrettes, o insula de 25 hectare in Mauritius, cu scopul de a raspandi arborele de abanos Diospyros egrettarum, ce acoperea demult insula, dar care astazi se afla in pragul disparitiei din cauza taierilor masive ce au durat pana la inceputul anilor ’80.

In 2007, cercetatorii au localizat un numar de 3.518 arbori adulti, dar anumite suprafete au ramas complet despadurite, fara posibilitate de regenerare, aspect cauzat de disparitia broastelor testoase ce raspandeau semintele fructelor.

Broastele testoase nu numai ca au ingerat fructele, raspandind un numar mare de seminte de abanos, dar procesul de digestie a contribuit la germinarea semintelor si la aparitia de noi puieti.

Christine Griffiths a declarat ca rezultatele obtinute demonstreaza ca introducera speciilor ce raspandesc semintele adauga o contributie semnificativa in recuperarea unor arbori pe cale de disparitie.

Sursa: Phys Org