Apple are cel mai valoros brand, urmat de Google si IBM

Scris de

Apple are in continuare cel mai valoros brand din lume, estimat la 185 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100, realizat de compania Millward Brown.

Valoarea marcii sale a urcat cu 1% fata de anul trecut. Pe pozitia a doua se afla Google, care a facut rocada cu IBM. Valoarea brandului Google a urcat cu 5%, pana la 113,67 miliarde de dolari, in vreme ce pentru IBM aceasta se ridica la 112,54 miliarde.
Sectorul IT domina topul: sase din primele 10 sunt din acest domeniu, in vreme ce 29 de branduri au o valoare cumulata de peste un trilion de dolari, ceea ce este imens, avand in vedere ca intreg Top 100 are o valoare combinata de 2,6 trilioane.

Apple, Google si IBM sunt urmate de McDonald’s (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) si China Mobile (55,37 miliarde dolari).

Amenintarea Samsung

Samsung, principalul competitor al Apple, se afla abia pe pozitia 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, in urcare insa cu 51% fata de anul anterior. Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.

Surprizele Tencent si… Yahoo

Facebook a a ajuns de pe 19 pe 31 dupa ce a consemnat o scadere de 36%, pana la 21,2 miliarde de dolari. In schimb, Tencent, echivalentul sau chinez a depasit reteaua de socializare, ajungand la neverosimila suma de 27,3 miliarde de dolari, in urcare cu 52%. Tencent se afla pe locul 21, cu 16 pozitii peste nivelul de anul trecut. Daca Facebook are 1,1 miliarde de utilizatori, Tencent contorizeaza 800 de milioane…

In fine, Yahoo a intrat in top 100, dupa ce numirea Marissei Mayer la conducerea pionierului internetului a dus la cresterea pretului actiunilor si la aprecierea valorii brandului pana la 9,83 miliarde de dolari. Compania se afla pe locul 92.

Microsoft, HP si Intel, in scadere

In schimb, cea mai furtunoasa crestere din primele zece a fost consemnata de Visa, cu o crestere de 46% fata de anul anterior, in timp ce Microsoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%. Aceasta vine dupa ce piata PC-urilor a consemnat un declin general, ca urmare a avansului inregistrat de tablete si a lansarii defectuase a Windows 8. Hewlett-Packard se afla pe 54, cu o scadere a valorii de 29% in urma scandalurilor din cadrul companiei iar marca sa valoreaza acum 16,3 miliarde de dolari. Si producatorul de semiconductori Intel se afla in scadere, ceea ce subliniaza si mai mult intrarea in era post-PC: brandul sau este evaluat la 13,75 miliarde de dolari, in minus cu 12%. Amazon se afla pe locul 14, cu o valoare de 45,7 miliarde de dolari, in urcare cu 34%. Rivalii de la eBay se afla pe47, cu un brand evaluat la 17,7 miliarde de dolari, in crestere cu 40%.

Fiabilitatea Toyota bate tehnologia germana

Toyota (24,4 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand auto si se plaseaza pe locul 24 in topul general, fiind urmat pe pozitia imediat urmatoare de BMW (24 miliarde de dolari). Mercedes-Benz este pe pozitia 43 (17,95 miliarde de dolari), Nissan pe 86 (10,2 miliarde de dolari) iar Volkswagen, pe ultimul loc al clasamentului general, cu 8,8 miliarde de dolari.

Sursa: Bizz Community
Sursa foto: Apple-Scene.com

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.