Apple vrea un serviciu de streaming pentru viitorul sau televizor
Scris de Daniel Ionascu
Apple vrea sa lanseze televizorul sau HDTV in perioada sarbatorilor de iarna din acest an la pachet cu un serviciu de streaming care ar permite utilizatorilor sa vada ceea ce vor, cand vor.
De la iPod incoace toate produsele lansate de Apple au fost de mare succes deoarece au fost legate de servicii care au atras fanii si ecosisteme care apoi au crescut numarul acestora. iPod a fost revolutionar pentru ca puteai cumpara melodii de pe iTunes cu 99 de centi bucata; la fel iPhone si iPad au venit cu App Store pentru aplicatii si jocuri.
Apple stie ca pentru a avea succes in lumea aglomerata a producatorilor de televizoare trebuie sa vina cu un hardware extraordinar, dar si cu un ecosistem total diferit de ceea ce exista pana acum. Iar pentru asta are nevoie de parteneriate cu marile conglomerate media. Un articol din New York Post detaliaza ce are de gand gigantul.
Canale tv sub forma de aplicatii
Timp de luni de zile Eddie Cue de la Apple a avut discutii cu grupurile care furnizeaza continut multimedia, dar negocierile n-au fost deloc line, Apple dorind proverbialul sau control asupra a tot ce misca.
Apple a propus un abonament pentru utilizatori, in care sa fie cuprinse toate posturile si show-urile disponbiile. “Noi decidem ce continut, noi decidem pretul”, spunea o sursa din cadrul companiei. Pe de alta parte, un executiv din media spune ca Apple “vrea totul pentru nimic”. Grupurile in cauza sunt Walt Disney/ABC, Comcast/NBC Universal, Viacom, Fox si Paramount, principalele conglomerate care detin televiziuni si studiouri de filme.
Apple a propus conglomeratelor media ca posturile si canalele tv sa fie transformate in “aplicatii”, care sa fie oferite atat pe viitorul televizor, cat si pe iPhone, iPad sau chiar mediaboxul Apple TV. Deja o serie de retele TV ofera aplicatii prin care se pot viziona anumite show-uri.
Compania a mai avut o runda de negocieri cu grupurile media in 2009, dar atunci Apple voia o parte din reclama incasata de acestea, spre deosebire de modelul Netflix, unde aceasta plateste o “taxa” de distributie. Alti concurenti ai Apple in zona de streaming sunt Sony – care deja are studiouri tv, furnizorul de cablu prin satelit Dish Networks si Amazon – care are deja un serviciu gratis de streaming pentru abonatii Amazon Prime.
“Divide et impera”
Cablistii – O alta modalitate prin care Apple incearca sa forteze intrarea in lumea televiziunii a fost incercarea de a face cablistii sa treaca in barca sa. Mai precis, behemotul a vrut ca operatorii de cablu sa lase balta mediaboxurile lor si sa le inlocuiasca cu unele din Cupertino, cum ar fi Apple TV. Apple voia sa creeze interfata si sa lucreze cu acestia la managerierea latimii de banda. Cablistii au inchis, insa, usa si prefera sa tina Apple departe de afacerea lor de 150 de miliarde de dolari. Desigur, problema e complicata din moment ce Comcast detine grupul media NBC Universal si a lansat propriul serviciu de streaming numit Streampix. De asemenea, Time Warner nu e departe in urma.
Daca Apple ar convinge cablistii, atunci conglomeratele media vor fi amenintate pentru ca ar putea pierde veniturile din reclama, atunci ar putea folosi asta pentru a convinge companiile sa licentieze continutul video. Pe de alta parte, cablistii sunt ingroziti ca oamenii vor plati abonamentele catre “operatorul virtual Apple”, nu catre ei.
Operatorii telecom – O a treia cale de atac o constituie discutiile cu operatorii telecom AT&T si Verizon, care ambii ofera servicii de streaming, respectiv U-Verse si FiOS. Pentru Apple e de ajuns sa convinga doar una din aceste companii pentru a declansa o reactie in lant si a putea avea putere de negociere cu toti ceilalti. De ce? Pentru ca acesta au deja o retea foarte mare pentru 4G LTE, care permite viteze puternice la download.
Apple e asteptata sa lanseze un nou Apple pe 7 martie, alaturi de iPad 3.
iTV, “cel mai important lucru de la smartphone incoace”
Analistul Gene Munster de la Piper Jaffray spune ca televizorul Apple “va fi cel mai mare lucru de la smartphone incoace”.
Celor care vor sa stie cum arata acesta el spune: “imaginati-va o bucata de sticla” care sa fie “fara rama”. Dar pe langa designul revolutionar, cea mai importanta parte va fi modul in care utilizatorii vor consuma media: ce vor, cand vor, cum vor. Acesta va decupla televizorul fizic de lumea televiziunii transmise in direct; fiecare isi alege ce vrea sa vada. Si fara reclame agasante. Iar singurele care vor scapa de tavalug vor fi televiziunile de stiri, canalele de stiinta si transmisiile sportive in direct.
Gadgetul va fi controlat atat prin voce, cu ajutorul Siri, cat si in clasic, prin telecomanda. Anterior, Munster a prezis ca televizorul Apple va costa 1.600 de dolari, dublu fata de televizoarele actuale HDTV standard.
Va reusi Apple sa revolutioneze din nou lumea? In mod sigur da, pentru ca visul oamenilor de a vedea ce vor cand vor e foarte puternic. Iar Apple are in conturi 97 de miliarde de dolari. Si daca nici asta nu merge, intotdeauna functioneaza “sperietoarea Google”, care vrea sa dea gratis oamenilor filme, muzica si jocuri… Sau ar putea cumpara Netflix sau Hulu…
Etichete: ABC, Amazon, Amazon Prime, Apple, Apple TV, AT&T, Comcast, DISH Network, Eddie Cue, extern, filme, FiOS, FOX News, Gene Munster, Hulu, iOS, iTV, LTE, NBC Universal, Netflix, News Corporation, Paramount, Piper Jaffray, recomandari, Sony, stiri, streaming, telecom, televizoare, Time Warner, U-Verse, Verizon, Viacom, Walt Disney
Comentarii (1)
[…] licentiaza filme si seriale TV de la Hollywood si are drept principal competitor Netflix, dar si iTunes de la Apple si Amazon Prime […]