Deutsche Bank: Apple va lansa doua noi telefoane in septembrie
Scris de Daniel Ionascu
Cu Nokia si Research in Motion (RIM) aflate in deriva, Apple forteaza acapararea unei cote cat mai mari din felia de bani pe care oamenii o aloca pentru cumpararea de telefoane.
Deutsche Bank a transmis astazi intr-o nota catre investitori ca Apple nu va lansa in septembrie doar unul, ci doua telefoane. Gigantul din Cupertino are “pe teava” iPhone 5, care sa inlocuiasca actualul iPhone 4, dar si un model iPhone 4S. Acesta va avea doar imbunatatiri modeste si va mentine acelasi design ca actuala varianta. Analistul Chris Whitmore crede ca iPhone 4S se va vinde la 349 dolari bucata si nu va veni cu abonament de doi ani, utilizatorii putand sa stea pe internet prin selectarea unor tarife pre-pay de pe cartela.
Miscarea va oferi Apple o noua sursa de bani si ii va creste cota de piata, potrivit lui Whitmore. Piata potentiala pentru iPhone 4S o constituie 1,5 miliarde de oameni din 98 de tari, din care doua treimi prefera cartele pre-pay. Ganditi-va la China.
Lansare concomitenta in toata lumea
Acum cateva zile, publicatia taiwaneza DigiTimes raporta ca Apple a comandat partenerilor sai sa produca 15 milioane de iPhone-uri. Cam atat se asteapta colosul sa vanda in prima luna de la lansare in toata lumea. Spre comparatie, iPhone 4 s-a vandut in 3 milioane de exemplare in prima luna. Comanda va fi impartita intre Foxconn si Pegatron Technology. Acum operatorii telecom cumpara un iPhone de la Apple cu 625 dolari si il dau la 199 dolari cu abonament de doi ani, subventionand diferenta. Un iPhone de 349 de dolari la liber ar insemna 50 de dolari la operator sau chiar gratis la abonamente mai mari, ceea ce ar fi o “bomba” pentru concurenta. Marja de profit va fi mai mica, dar va acapara cota de piata. Datele seamana cu informatiile despre iPhone nano de la inceputul anului. Apple a folosit aceeasi tactica o data cu lansarea iPod nano si iPod mini.
Un iPhone ieftin contra Android
Lansarea a doua modele, unul puternic si unul de pret mediu este o decizie strategica perfecta pentru Apple, care ar atrage din fanii altor branduri precum Nokia sau BlackBerry, satui de ezitarile celor doua companii si de produsele de tranzitie. De asemenea, ar putea atrage chiar fani Android, dupa cum deja s-a dovedit ca lansare iPhone CDMA a afectat cota de piata Android in SUA. Analistul Charlie Wolf de la Needham & Co a aratat ca in SUA cota Android a scazut de la 52,4% in decembrie la 49,5% in ultimul trimestru, iar Apple a crescut de la 20% la 30%. Aceasta este prima scadere inregistrata de Android de la finele lui 2009 incoace, de cand si-a inceput cavalcada. Un sondaj recent sondaj realizat de Yankee Group arata ca 40% din europeni si-ar lua iPhone la urmatoarea schimbare de telefon si doar 19% vor un dispozitiv Android. Alti 17% ar cumpara un BlackBerry, iar 15% un dispozitiv Nokia. O lansare cu adevarat mondiala si concomitenta in toata pietele ar fi un succes imens pentru compania americana.
Tim Cook, cel care conduce acum operatiunile de zi cu zi ale Apple, declara in februarie ca nu vrea ca produsele sale sa fie “doar pentru bogati”.
Etichete: Apple, Deutsche Bank, extern, Foxconn, iPhone, iPhone 4S, iPhone 5, iPod nano, Pegatron, recomandari, stiri, Tim Cook, Yankee Group