Facebook valoreaza 100 de miliarde de $, mai mult decat Cisco
Scris de Daniel Ionascu
Gigantul retelelor sociale este pe cale sa faca un castig operational de 2 miliarde de dolari, inainte de deprecieri, amortizari si taxe, la venituri de 4 miliarde dolari, scrie Wall Street Journal, care citeaza surse care au cunostinta de finantele companiei.
La aceste date, cresterea veniturilor si a profiturilor este cu mult inaintea estimarilor oferite atunci cand Goldman Sachs si Digital Sky Technologies au investit in companie si justifica o evaluare a Facebook la 100 de miliarde de dolari.
Astfel, compania ar avea o valoare mai mare decat Cisco, titanul retelisticii, sau Amazon, cel mai mare retailer online. Pentru comparatie, Cisco a raportat pentru anul fiscal 2010 un profit net de 7,8 miliarde de dolari GAAP sau 9,4 miliarde dupa alta metodologie de calcul. Cu vanzari de 40 de miliarde de dolari si cu tot atatia bani aflati in conturile firmei, Cisco priveste de sus rezultatele Facebook, si cu toate acestea, asta e valoarea data de piata.
Cea mai mare parte a veniturilor Facebook vine din reclame iar la un total de 4 miliarde de dolari, compania deja este un rival serios pentru Google, pentru ca ii fura banii din reclamele afisate in motorul de cautare. Anul trecut Google a realizat un profit net de 8,5 miliarde de dolari si venituri de 29,3 de miliarde. Insa, datorita numarului de vizitatori de 600 de milioane, Facebook si-a permis sa creasca pretul la reclame cu 40% in acest an.
Facebook a lansat recent si Facebook Deals, care ofera utilizatorilor reduceri in orasele Atlanta, Austin, Dallas, San Diego si San Francisco, concurand astfel cu Groupon.
Stirea vine, insa, dupa ce un grup de investitori a pus la vanzare un pachet de actiuni valorand un miliard de dolari, evaluand compania la 90 de miliarde, apoi la 70 din cauza lipsei de interes. Investitorii sunt nelinistiti de actualele evaluari ale companiei, mai ales ca acestea sunt foarte mari fata de rezultatele financiare sau venituri.
Mai mult, un studiu recent arata ca efectele reclamelor din retelele sociale asupra consumatorilor sunt mult mai limitate fata de cele pe email sau in motoare de cautare.
Etichete: Amazon, Cisco, Digital Sky Technologies, extern, Facebook, Goldman Sachs, Google, retele sociale, stiri