Google plateste Apple un miliard de dolari pentru a fi motorul de cautare implicit din iOS
Scris de Daniel Ionascu
Asta e o surpriza: Google plateste rivalei Apple un miliard de dolari pentru ca motorul sau de cautare sa fie cel implicit din browserele Safari aflate in dispozitivele iOS, ca iPhone, iPad si iPod Touch, potrivit analistului Scott Devitt de la Morgan Stanley.
El a mai explicat ca cei doi giganti au o intelegere pentru a plati pe fiecare dispozitiv in loc sa imparta veniturile aduse din publicitate. Astfel, cand faci un calcul, suma inseamna ca Apple ia 75% din banii pe care Google ii face din reclama pe gadgeturile iOS.
De la parteneriat la razboi
Apple si Google au in vigoare un “parteneriat” inca de la lansarea primului iPhone in 2007, insa o acesta a escalat intr-un adevarat razboi comercial din momentul in care Google a inceput sa impuna pe piata sistemul de operare Android. Drept urmare, Apple a intrat pe domeniul Google prin lansarea iAds si a introdus Siri, care functioneaza de facto ca un motor de cautare si foloseste Wolfram Alpha si Yelp. Anul trecut Apple a eliminat YouTube si Google Maps din iOS, insa calitatea Apple Maps a lasat de dorit iar utilizatorii au inceput sa se revolte impotriva colosului din Cupertino.
Ulterior Google a lansat o campanie de invaluire a Apple, lansand in ritm sustinut aplicatii populare si utile, incercand sa isi aseze propriile servicii intre Apple si utilizatorii sai. Pentru a vedea amploarea acestei operatiuni trebuie observat ca cinci dintre aplicatiile Google s-au plasat in top 10 cele mai folosite aplicatii iOS, potrivit ComScore. Acestea sunt Google Maps, Google Play, Google Search, Gmail si YouTube, compania acaparand de una singura jumatate din top.
Un miliard si pentru Mozilla
Pe de alta parte, este cunoscut faptul ca Google plateste sume colosale pentru a fi motorul de cautare implicit. Spre exemplu, la finele lui 2011 Google a ajuns la o intelegere cu Mozilla prin care se obliga sa plateasca un miliard de dolari pentru a privilegiul de a ramane motorul de cautare prestabilit din browserul Firefox. Suma este de trei ori mai mare decat platea Google anterior si se ridica la 300 de milioane pe an.
In final, pentru Google are sens toata aceasta tevatura. Realitatea trista este ca Google face mai multi bani din iOS decat din Android iar totul graviteaza in jurul reclamelor afisate in motorul de cautare. Cum utilizatorii de iPhone si iPad navigheaza mai mult pe internet, Google nu va ezita sa isi extinda vizibilitatea.
Etichete: aplicatii, Apple, browsere, extern, Firefox, Google, iOS, iPad, iPhone, iPod Touch, motoare de cautare, Mozilla, recomandari, Safari, Siri, smartphone, stiri, tablete, Wolfram Alpha, Yelp