Google vrea o halca din Yahoo!
Scris de Daniel Ionascu
Google poarta discutii cu mai multe firme private de investitii despre posibilitatea de a structura o achizitie a Yahoo!, scrie Wall Street Journal, citat de Reuters.
Google e interesata sa livreze reclama pe mai multe site-uri web detinute acum de Yahoo!, cel mai probabil Yahoo! News, Finance sau portalul Yahoo.com. In ciuda colapsului motorului sau de cautare pe internet, 700 de milioane de oameni viziteaza lunar portalurile sale. Google si posibilii parteneri au purtat mai multe discutii preliminare, dar care ar putea sa nu duca la o oferta.
Si Microsoft e interesata de Yahoo!, dupa ce in 2008 a inaintat o oferta de 44,6 miliarde de dolari pentru gigantul online. Compania are un parteneriat pentru folosirea Bing in rezultatele de cautare. Yahoo! se afla in haos din acel moment, fondatorul Jerry Yang fiind alungat de la conducerea companiei iar succesoarea Carol Bartz a fost concediata la inceputul lunii septembrie prin telefon din cauza gafelor facute si a managementului prost. Spre deosebire de acum 3 ani, capitalizarea companiei este acum de doar 20 de miliarde de dolari. Partenerii Microsoft sunt Canada Pension Plan si Silver Lake Partners.
Mai multe firme private de investitii sunt interesate de Yahoo!: Silver Lake Partners, Providence Equity Partners, Bain Capital, Hellman & Friedman, Blackstone Group si KKR. Conglomeratul media AOL este si el interesata de o fuziune, iar directorul Tim Armstrong accelereaza in aceasta directie, insa e putin probabil sa aiba loc, din cauza situatiei financiare proaste a ambelor firme.
De asemenea, gigantul chinez de comert online Alibaba, la care Yahoo! detine 43%, si-a manifestat intentia de a prelua decazuta companie.
Yahoo! a anuntat recent un profit net de 293 milioane de dolari pe ultimele trei luni, la venituri de 1,07 miliarde de dolari. Compania are insa o serie de active in Asia, care valoreaza cat capitalizarea actuala a firmei: cota de peste 40% din Alibaba si cea de 35% din Yahoo! Japan, companie detinuta impreuna cu operatorul de internet si telecomunicatii Softbank.
In vreme ce Google e interesata de site-urile cu trafic, Microsoft vrea partea de cautare pe internet pentru a putea concura mai bine exact Google. AOL tinteste tot site-urile de stiri, dupa ce a preluat in ultimii ani retelele de bloguri Engadget, TechCrunch si Huffington Post.
Etichete: achizitii, Alibaba Group, AOL, Bing, Carol Bartz, email, extern, Google, Jack Ma, Jerry Yang, Microsoft, motoare de cautare, reclama, Softbank, stiri, Tim Armstrong, Yahoo!