Totul despre blog – danarogoz.onemagazine.ro, un blog cu pasiune

Scris de

Concursul ‘Blogul cititorilor Renne 2012’ a ajuns la final. Ati nominalizat si votat cel mai indragit si mai citit blog pentru anul 2012 si, asa cum v-am promis, autorul blogului castigator a fost invitat la interviu.

Dana Rogoz are o responsabilitate in plus in 2012, aceea de a fi la inaltimea cititorilor sai. danarogoz.onemagazine.ro este un blog de moda, satelit al revistei The One si copil de suflet al Danei. Prezent in blogosfera din noiembrie 2010, blogul a reusit sa ajunga intr-un an la o medie de peste 2500 de vizitatori unici pe zi. Nu fara efort insa, blogul este actualizat zilnic si cuprinde continut original aproape in totalitate, mare parte constand in fotografii realizate special pentru el.

Renne: Cand si de ce ati inceput sa scrieti pe blog? De ce ati ales varianta unui blog asociat revistei The One si nu unul independent?

Dana Rogoz: Adevarul e ca am mai avut un blog acum mai multi ani, legat de revista “Ce se intampla doctore?”. De fapt, era un blog de editoriale, avand in vedere ca in fiecare luna eu publicam un editorial in revista. Asa ca pe blog asteptam feeback la tot ce scriam si ma foloseam de parerile vizitatorilor in alegerea noilor subiecte. Apoi m-a luat valul si am inceput sa scriu mai mult, nu doar “temele” mele pentru revista. Scriam despre orice, despre filme, despre familia mea, despre muzica, un fel de jurnal. Si intr-o zi m-am oprit brusc. N-am mai continuat blogul respectiv pentru ca mi s-a parut ca ce fac eu este literatura de proasta calitate. Am simtit ca blogul meu nu are o tema clara, nu are o directie. Au trecut ceva ani si am inceput eu insami sa fiu un consumator inrait de bloguri de fashion de afara. Sunt absolut uimita de puterea pe care o au bloggerii in aceasta industrie a modei si cat de mult ii pot influenta pe cei mai tari designeri ai momentului. Andreea Esca a venit cu propunerea sa conduc blogul de fashion al revistei The One, fara sa aiba idee ca in sufletul meu mocnea de mult dorinta de a intretine un astfel de blog. Am simtit ca am o “acreditare” sa-i spunem a calitatii, fiind sub aripa (sau “coperta”) revistei The One.

Renne: In articolele de pe blog este evident interesul pentru stil si moda. Aveti vreo indicatie editoriala in legatura cu subiectele abordate sau este o alegere personala? Care au fost motivele pentru care acestea sunt limitate la moda, calatorii, evenimente?

Dana Rogoz: L-am deschis stiind exact cum sa evit greselile trecutului, spunand de la bun inceput: “Doamnelor, domnilor, acesta e un blog de fashion”. Sigur ca treptat el a devenit foarte personal si numarul categoriilor s-a marit (calatorii, evenimente, etc), dar baza e clara: Fashion. Din momentul deschiderii blogului, absolut orice subiect ales si orice articol publicat au fost alegeri personale. Ma bucur cand cineva imi lauda blogul sau cand primeste un premiu, pentru ca e foarte personal, e munca mea. Simt ca blogul asta e puiul meu.

Renne: danarogoz.onemagazine.ro este un blog de promovare profesionala sau un blog personal?

Dana Rogoz: Cred ca cel mai mult conteaza sinceritatea si atitudinea. Eu nu am creat niciodata un raport de superioritate fata de cititorii mei. Cand vine vorba de fashion, nu m-am aratat vreun specialist care vine si pune verdicte, ci doar o tanara pasionata, ca multe altele, asa cum sta scris sus: “Fashion Addict”. Si am fost din prima foarte sincera cu ei. Cand vine vorba de jobul meu in televiziune, lucrurile stau altfel: orice aparitie tv sau in presa scrisa este atent gandita si supravegheata de o echipa intreaga, cum e si normal. Dar in cazul blogului, am rupt acest circuit, totul e transparent, tot ce scriu ajunge direct la public. Iar cei care au ajuns vreodata pe blogul meu cred ca simt si apreciaza acest tip de sinceritate.

Renne: Cat de important este feedback-ul primit prin comentarii si aprecieri in alegerea subiectelor si administrarea blogului? Ati luat decizii de design, aranjare in pagina, modalitati de distribuire a articolelor (Facebook, Twitter, etc) in functie de cerintele publicului?

Dana Rogoz: Da, am tinut cont de cerintele lor. Spre exemplu la inceput postam mai mult stiri de fashion, legate de evenimente sau tendinte, cumva subiecte generale. Iar vizitatorii au inceput sa-mi scrie: “Dar vrem sa te vedem pe tine! Cum te imbraci tu in viata de zi cu zi, care sunt optiunile tale!” Si m-am conformat. Si cand am facut modificari la design le-am cerut parerea. La anumite optiuni am renuntat daca publicul a votat impotriva, iar pe altele le-am adaugat. Ideea e ca nu fac smecherii ca sa castig trafic, doar incerc sa am o relatie de prietenie cu vizitatorii mei fideli.

Renne: Ce avantaje va ofera blogul din punct de vedere profesional? Aveti si castiguri materiale de pe urma lui (reclame, advertoriale, etc.)? Ce parere aveti despre blogurile realizate pentru a fi o sursa alternativa de venit?

Dana Rogoz: Pai in cazul meu lucrurile vin cumva la pachet. E adevarat ca in ultima vreme am fost implicata in mai multe proiecte legate de fashion (prezentari, evenimente, lansari, etc), care se leaga in mare parte de blog, dar si de cursurile de fashion marketing pe care le fac la Artcademy sau de activitatea mea la revista The One. Asa ca e greu sa spun care sunt castigurile exclusiv provenite din blog. Dar mi se pare normal ca cei care ajung sa aiba trafic mare, sa traiasca din asta. Atata timp cat exista bloguri care fac audienta mai mare decat anumite emisiuni TV, de ce sa nu fii platit pentru asta? Plus ca un astfel de blog iti ocupa la fel de mult timp ca un serviciu normal. Viitorul va fi pe net oricum!

Renne: Ce alte bloguri vizitati si cat de utile vi se par informatiile gasite pe bloguri?

Dana Rogoz: Pai ar fi fashiontoast.com, theblondesalad.com, 5inchandup.blogspot.com, cupcakesandcashmere.com. Un blog este atat o sursa de divertisment, cat si una de informare. Cred ca cel mai important este ca un blog poate fi o sursa continua de inspiratie.

Sursa: Renne
Sursa foto: danarogoz.onemagazine.ro

Etichete: , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (3)

 

  1. […] de data aceasta din partea revistei on-line Renne. Va multumesc din suflet pentru voturi, iar aici gasiti premiul – adica interviul promis. Tags: Artcademy Cancel ReplyWrite a […]

  2. Audrey says:

    Sarmanta si naturala ca de obicei 🙂

    PS: corect e ‘sa nu FII platit’ altfel se intelege ca tu ar trebui sa fi platit pe altcineva pentru a avea blog :))))

  3. Juliet says:

    Imi place mult blogul Danei, il citesc aproape zilnic.

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.