Xiaomi a ajuns mai valoroasa decat RIM, producatorul BlackBerry

Scris de

Doamnelor si domnilor, pregatiti-va pentru viitorul HTC: Xiaomi Technology din China. Fondata acum doi ani, compania e acum evaluata mai mult decat Research in Motion (RIM), producatorul telefoanelor si tabletelor BlackBerry.

Fondatorul si directorul executiv Lei Sun tocmai a anuntat luna trecuta ca veniturile companiei au ajuns in primele sase luni la aproape un miliard de dolari (mai exact 955 milioane), din moment ce a vandut peste trei milioane de telefoane.
Smartphone-urile sale au ajuns atat de populare in China incat se vand in doar cateva minute dupa ce apar la vanzare online, scrie Reuters. Iar oferta firmei e atat de tentanta incat vanzarile iPhone stagneaza in China din cauza sa si a altor producatori locali aproape necunoscuti, precum Meizu.
Potrivit IDC, smartphone-urile sub 200 de dolari au constituit anul trecut 40% din livrari, in vreme ce acelea cu pret de 700 de dolari erau doar 11% din piata. Xiaomi e acum evaluata la 4 miliarde de dolari iar capitalizarea bursiera a RIM de doar… 3,9 miliarde.

Rival de top pentru Apple

Compania a lansat azi un nou smartphone, cu specificatii de invidiat. Numit Xiaomi Phone 2, acesta are un ecran IPS produs de Sharp cu marimea de 4,3 inci si rezolutia de 1280 x 720. Procesorul este un “monstru” Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064 quad-core, ajutat de 2 GB de memorie RAM. Pentru stocare exista 16 GB. Bateria standard este de 2.000 mAh, insa se poate comanda si una de 3.000 mAh, ceea ce face grosimea telefonului mai mare cu doi milimetri. De asemenea, se mai gaseste o camera de 2 megapixeli in fata si alta de 8 megapixeli in spate.

Sistemul de operare este celebrul MIUI bazat pe Android 4.1 Jelly Bean iar dispozitivul MI2 soseste cu un soft care rivalizeaza asistentul personal Siri de pe iPhone 4S. Pretul? Imbatabil: 1.999 de yuani, adica aproximativ 310 dolari. Adica putin peste jumatate din pretul unui iPhone 4S.
Fabricarea sa costa vreo 370 dolari, insa reducerea pretului vine ca urmare a subventiilor date de operatorii telecom China Unicom si China Telecom.
Dispozitivul va fi disponibil in octombrie.

Noul HTC

Poate va intrebati de unde comparatia cu HTC. Ei bine, pentru cine isi aduce aminte HTC a “explodat” in 2010, fiind principalul producator Android, pana cand Samsung i-a preluat coroana. In acel moment capitalizarea sa ajunsese la 33 de miliarde de dolari. Unde este acum HTC? In aceeasi prapastie cu Nokia si RIM. Capitalizarea HTC sa e de doar 7,2 miliarde de dolari. In cel de-al doilea trimestru HTC a vandut doar 8,8 milioane de smartphone-uri, cu o cota de piata de 5,7% din segmentul smartphone-urilor, fata de 11,8 milioane de unitati livrate anul trecut in aceeasi perioada.
O sa vedem acelasi gen de performante fulminante si pentru Xiaomi. De ce? Pentru ca principala sa piata este China. Iar acesta este cel mai mare avantaj al sau, caci aici sunt asteptate vanzari de 140 de milioane de telefoane inteligente in acest an. In plus, Apple nu va putea avea acelasi exces de zel in a da in judecata Xiaomi, dupa cum nu a avut mare succes in instantele chineze contra Proview.

Totusi, pe cand primul proces?

Sursa: Reuters
Sursa foto: Engadget

Etichete: , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. […] ultimul concurent prezent la turnir. In China, au urmat gigantii locali Huawei si ZTE. Acum,¬†Xiaomi a ajuns mai valoroasa decat Research in Motion, producatorul BlackBerry, iar Meizu e sperietoare pentru vanzarile iPhone. Democratizarea accesului […]

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.