Startul evenimentelor online in 2010: Digital Marketing Forum
Scris de Alex Sima
Un singur cuvant poate duce la nasterea unei intregi industrii. In cazul de fata, digitalul da tonul, diferentiind Digital Marketing Forum de un simplu eveniment in care se aduna diversi specialisti si dezbat soarta marketingului. Dincolo de practicile de marketing propriu-zise, ce inseamna impactul New Media asupra acestui domeniu?
Asa cum se intreba insa unul dintre invitati, de ce New Media mai poarta acest apelativ? Ce mai e nou la aceste medii, aparute totusi cu destul timp in urma? Daca te-ai duce la cineva sa-i vinzi o masina din 1998 si i-ai spune ca-i dai una “new” nu ar fi cam acelasi lucru? Nu cumva doar trendurile se mai schimba acum, folosind aceeasi media? Si care sunt practicile prin care iti poti promova si vinde cel mai eficient un produs pe aceasta piata online?
La cele de mai sus si la multe altele au incercat sa ofere posibile raspunsuri invitati din Europa, impreuna cu specialisti locali in marketing si publicitate.
Seria a fost deschisa cu conferinta “Evolutia marketingului sub influenta New Media”, la care au participat Wim Vermeulen, Director of Digital Innovation Ogilvy Group CEE Europe, Grant McKenzie, Marketing Vice-President, Ursus Breweries, Adrian Stanescu, Country Manager, Think Digital, si Bogdan Naumovici, Creative Director, 23 Communication.
The next big thing in digital marketing
Wim a ilustrat modul in care companiile mari vad campaniile desfasurate pe online, oferind exemplul Volkswagen, care a purtat o intreaga campanie de promovare doar prin intermediul unei aplicatii pe iPhone, neutilizand nici un alt mediu de comunicare. Prin intermediul acesteia, de fapt un joc, care oferea si posibilitatea programarii unui drivetest, compania a avut o crestere aproximativa a vanzarilor de 10%, folosind doar 10% din banii ce ar fi fost altfel cheltuiti in media traditionala, spune el.
Prezentarea lui Wim Vermeulen s-a incheiat cu un alt exemplu de aplicatie pentru dispozitivele mobile:
What we should be doing as marketers and agencies to address this in Romania
Grant McKenzie ne-a laudat pentru “pricepere”, dar si pentru preturile accesibile din punctul de vedere al unui angajator strain. El ne-a mai oferit si o statistica deosebit de magulitoare, insa cu totii ne-am pus intrebari cu privire la sursa sa: Romania se afla pe locul 5 in lume in ceea ce priveste viteza internetului. Marea Britanie, a mai spus Grant, se afla pe locul 45.
Cum sa te diferentiezi prin inovatie
Prezentarea lui Adrian Stanescu a aratat insa perfect cum stau lucrurile de fapt. Viteza poate e mare, insa nu prea poate fi folosita. Slideurile lui, cu componente aflate in mare parte pe net, nu au functionat adecvat, din cauza lipsei acute de… internet. Am fost totusi invitati sa intram pentru a vedea exemplele oferite, odata ajunsi la birouri sau acasa.
Ce poate invata industria online din industria publicitatii
Bogdan Naumovici a incheiat prima parte a forumului cu 10 sugestii pentru cei din online, convins insa, asa cum veti vedea din interviul acordat, ca nu vor fi multi cei care le vor lua in serios. El i-a mai sfatuit si pe cei din agentii sa nu se rezume la a avea un singur client, expunand avantajele relatiei cu companii diversificate.
Bogdan Naumovici: “Profitati de faptul ca sunt bani putini”
Partea a doua a venit cu conferinta „Ce impact are astazi marketingul digital”, in care au luat cuvantul Ray Moore, Creative Director, Kondiment, Steffen Ehrhardt, Product Specialist, Google EMEA, si Vlad Ionescu, Online Research Consultant, Gemius Research.
Inca 15 vorbitori au aprofundat apoi tema marketingului digital in conferinte desfasurate in paralel, oferind studii de caz, dar si exemple personale. Programul complet al temelor discutate la evenimentului organizat de Evensys poate fi gasit pe siteul Digital Forum.
Etichete: Adrian Stanescu, Bogdan Naumovici, conferinte, Digital Marketing Forum, evenimente, exclusiv, Grant McKenzie, intern, marketing, online, publicitate, Ray Moore, reportaje, Steffen Ehrhardt, video, Vlad Ionescu, Wim Vermeulen
Comentarii (3)
[…] Stiinta & Tehnica « Startul evenimentelor online in 2010: Digital Marketing Forum […]
[…] nume. Ca uneori acest lucru are potentialul de a-i provoca neplaceri nu pare sa aiba importanta. La Digital Marketing Forum, a dat 10 sugestiii pentru cei din online. Insa el e convins ca nu vor fi ascultate de multi, dupa […]
multumim pentru clipuri.