Sapte alimente minune care te scapa de kilograme si boli

Scris de

pepene rosuCu totii stim regulile de nutritie de baza cand vine vorba de a ne pastra silueta sau de a pierde kilogramele in plus. Insa sunt cateva fructe si legume considerate staruri nutritionale. Nu te ajuta doar in lupta cu kilogramele, dar te si protejeaza de boli.

1. Lubenita – nu este doar un fruct delicios, ci si un “pachet” de antioxidanti, ca vitaminele A si C. Mai contine si licopen, o substanta chimica despre care s-a aratat ca diminueaza riscul cancerului si al bolilor de inima. O ceasca de cubulete de lubenita are mai putin de 50 de calorii.

2. Avocado – poate fi folosit in salate sau sandvisuri. Plin de grasimi monosaturate, ce fac bine la inima, avocado este o alternativa sanatoasa la maioneza si poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Doar sa aveti grija cu portiile, un sfert dintr-un avocado mijlociu contine 65 de calorii.

cartofi dulci3. Cartofi dulci – un singur cartof dulce iti aduce necesarul zilnic de vitamina A si iti ofera patru grame de fibre. Mancand cartofi dulci poti salva jumatate din caloriile obtinute prin consumarea unui cartof alb. Un cartof dulce mediu are aproape 150 de calorii, pe cand unul alb, de aceeasi dimensiune, in jur de 300.

4. Somon – la fel ca si celelalte specii de peste gras, ca tonul, macroul sau pastravul, este bogat in Omega-3, un acid gras ce reduce riscul bolilor cardiovasculare. Cu doar 160 de calorii per portie, prajit sau la cuptor, somonul ofera o masa ideala pentru cei care sunt atenti cu greutatea lor.

Zmeura

5. Zmeura – este un desert excelent, mai ales atunci cand este asociat cu iaurt, si un mod ideal de a imblanzi pofta de ceva dulce, pastrand numarul de calorii la minim. O ceasca de fructe proaspete de padure contine doar 60 de calorii. Zmeura este o sursa bogata in fibre, favonoizi si vitaminele B si C.

6. Ceapa – o ceasca de ceapa taiata contine doar 60 de calorii si, folosita la supa sau musaca, integreaza quercetinul, ce are proprietati anti-inflamatorii si anti-oxidante, in dieta zilnica. Ceapa protejeaza impotriva unei varietati mari de boli, printre care si cancerul.

7. Iaurtul – cu doar 150 de calorii pe 100 de grame, este o gustare ce aduce necesarul zilnic de proteine. Consumand doza recomandata de proteine vei putea face orice fel de atrenament, ajutandu-te sa pui mai usor muschi pe tine.

Sursa: US News
Sursa foto: Wikipedia

Etichete: , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.