Sfaturi si tehnici pentru un somn profund

Scris de

 

somnNimic nu ne distruge mai mult capacitatea de a duce la bun sfarsit lucrurile, decat o noapte in care n-am dormit asa cum ar trebui. Studiile arata ca privarea de somn scade semnificativ productivitatea muncii, oamenii nu mai iau deciziile potrivite, nu reusesc sa se concentreze asupra sarcinilor si nici nu au o stare de spirit buna la birou.  Exista mai multe metode de a combate insomnia si de a creste calitatea somnului, iar in acest sens am intocmit o lista cu tehnici si sfaturi pentru imbunatatirea somnului:

–          Redu timpul petrecut in fata monitorului inainte de a dormi! Renunta sa te uiti la televizor inainte de a dormi sau sa stai cu ochii in calculator. Studiile arata ca cei care folosesc device-uri media care emit lumina inainte de a dormi au un somn mai putin calitativ, deoarece acestea stimuleaza activitatea creierului.

–          Activitatea fizica are multe beneficii pentru sanatate, iar somnul de calitate se inscrie intre acestea. Asigura-te ca faci sport dimineata sau dupa-amiaza, cu cateva ore inainte de a dormi. Exercitiile fizice practicate dupa amiaza ajuta la inducerea somnului, iar cele de dimineata sunt cheia pentru o zi energica. Renunta la exercitiile fizice din timpul noptii, dupa ora 20:00, deoarece corpul are nevoie de timp pentru a reveni la starea de echilibru.

–          Unele alimente conduc la un somn mai bun decat altele. Laptele cald, ceaiul de musetel, carnea de curcan sunt cateva dintre ele. Introdu in meniul tau de seara alimente care incurajeaza un somn calitativ si renunta la cele grase, lipsite de vitamine si fade.

–          Pastreaza o temperatura constanta in camera! Dormitul intr-o lenjerie racoroasa declanseaza o scadere a temperaturii corpului, care semnalizeaza producerea melatoninei responsabila cu somnul. De asemenea, o baie calda inainte de a merge la culcare este o solutie, deoarece creste temperatura corpului, dupa care scade treptat in aerul rece. In timpul somnului nu trebuie sa iti fie nici cald, nici frig, ci doar perfect.

–          Incearca uleiurile esentiale! Anumite mirosuri, precum cel de musetel, ylang-ylang sau levantica, activeaza starea alfa a creierului. Cateva picaturi de ulei esential dizolvate in apa si pulverizate pe lenjeria de pat te poate ajuta sa dormi mai bine.

–          Salteaua si pernele au un rol important in calitatea somnului. Specialistii magazinului www.saltele-online.ro spun ca o saltea si o perna potrivite inaltura tensiunea de la nivelul coloanei vertebrale, mentin o pozitie dreapta si ofera un suport ferm si confortabil. Astfel, asigura-te ca salteua si perne sunt alese astfel incat sa raspunda nevoilor tale si sa iti asigure un somn profund si linistit.

–          Respira adanc! Respiratia te ajuta sa reduci presiunea arteriala si ritmul batailor inimii, elibereaza endorfine si relaxeaza corpul. Inhaleaza timp de 5 secunde, mentine 3 secunde ai poi exprira in 5 secunde. Repera de cateva ori aceasta tehnica si vei vedea diferenta.

Masajul si yoga ajuta si ele la un somn linistit. Renunta la cafea dupa ora 14:00 si in totalitate la fumat.

Alege sa fii sanatos!

Sursa: Saltele-Online
Sursa foto: Saltele-online

Etichete: , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. etgv says:

    Pentru monitoare citisem ca este un program care scane luminiozitatea in functie de ora la care stai la calcualtor, am aflat asemeni ca trebuie sa astepti o ora sau doua pana adormi daca ai stat la pc…

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.