Banii, milionarii si moartea
Scris de Liliana Marculescu
Mai deunazi, un milionar cu gulerul camasii imbracat in aur se plangea la televizor, la ora de maxima audienta, ca cei asemeni lui, adica oamenii cu foarte multi bani, mor suspect in Romania. Si argumenta cu niste exemple. Exemplele lui. Doarece memoria inca ma ajuta, mi-am amintit si alte exemple. De data aceasta, exemplele mele.
Prima intamplare. Tot rutiera. In mai 2012, unul din cei mai bogaţi oameni de afaceri români si patronul firmei Edy Spedition, Alin Alexandru Popa, 41 de ani, moare pe sosea. Martorii au declarat ca milionarul s-a angajat cu Mercedesul ultimul tip intr-o depasire periculoasa si s-a izbit frontal de un TIR care venea din sens opus. Alin Popa a decedat pe loc. Totul clar. Nimic suspect. Poate viteza prea mare a limuzinei.
A doua intamplare. Nautica. Septembrie 2011. George Naghi, 59 de ani, cel mai bogat om din Baragan si patronul firmei Aldis, conducea cu mare viteza salupa pe canalul Borcea, spre casa de pe Dunare. In timp ce ii explica sotiei care statea foarte incordata in barca cum sa-si propteasca picioarele in scaunul din fata, Patronul de la Aldis se apleaca, misca brusc volanul si barca se infige cu toata forta in mal. Milionarul a decedat pe loc. Procurorii au calrificat. Nimic suspect. Decat viteza.
A treia intamplare. Turistica. Tot septembrie 2011. Milionarul Codrin Ardeleanu, 40 de ani, isi petrecea vacanta pe insula Thasos, Grecia. Daca esti un turist cu “bazat” financiar, gazdele iti ofera o paleta larga si, uneori, exclusivista de distractii. Turistul milionar a ales o plimbare cu ATV-ul prin padurea racoroasa. Furat probabil de peisaj si de sentimentul ca alearga motorizat dar liber, nu a mai fost destul de atent la traseu. Sfarsitul a fost targic: s-a prabusit cu ATV-ul intr-o prapastie. A murit pe loc. Nimic suspect. Am putea presupune ca de data asta a fost ingnoranta si nu viteza.
Ultimul exemplu. Tot rutier. Nae Nicolae, 43 de ani, regele imobiliarelor din Ilfov, a murit conform statutului de milionar: conducea un Bentley Continental GT Soft Top, editie 2013 si avea buzunarele pline cu zeci de milioane de lei si sute de euro. Masina lui, modelul cel mai nou, era capabila sa atinga 100 km/ora in 4,4 secunde, avea 150 de kilograme in plus in armaturi si cantarea 2,9 tone. Printre masini, era “invincibila”. Dar cele 3000 de tone ale unui model de locomotiva mai vechi au avut mai multa greutate. Iar viteza maxima de 325 km/ora cu care a trecut pe langa coloana soferilor asteptand disciplinati la bariera nu a fost de ajuns. A murit pe loc. Nimic suspect. Doar viteza “suspect” de mare pentru situatie.
Concluzie. Din exemplele mele, as fi tentata sa trag concluzia ca unii dintre milionari, cu siguranta nu toti, se lasa sedusi de aritmetica banilor si tind sa extrapoleze determinarea care le-a adus succesul financiar asupra realitatii insasi. Cu toate ca exista in mod evident o mare diferenta intre a te confrunta cu banii altcuiva si a intra in coliziune cu un TIR sau cu o locomotiva. Daca pierzi niste bani, poate exista posibilitatea sa-i recuperezi printr-o noua “acrobatie” financiara. Daca insa iti pierzi viata intr-o intersectie cu moartea, e definitiv.
Etichete: accident, Alin Alexandru Popa, Codrin Ardeleanu, exclusiv, George Naghi, milionari, Nae Nicolae, recomandari