“Furtuna perfecta” arunca Dell si Lenovo pe orbite diferite

Scris de

Intarzierea de doi ani pe care Microsoft o are in zona sistemelor de operare adaptate ecranelor tactile duce la o “furtuna perfecta” pentru producatorii de PC-uri: consumatorii nu mai cumpara din cauza popularitatii smartphone-urilor si tabletelor si asteapta Windows 8. In acelasi timp, companiile inca preiau Windows 7 si nu se vor inghesui la viitoarea versiune.

Companiile incearca sa se adapteze folosind tehnologii diferite: fie migreaza si se dezvolta pe sectorul serviciilor oferite corporatiilor, fie se concentreaza pe preturi mici si achizitii.
Profitul Dell a scazut cu 33%, drept urmare actiunile companiei au scazut cu 13%. In partea cealalta, Lenovo a avut un profit in urcare cu 60% iar livrarile de PC-uri au crescut si ele cu 44%.
Cele doua companii au strategii diferite: Dell incearca sa se pozitioneze ca un furnizor IT de servicii integrate pentru corporatii, lasand in urma vremea cand era un gigant in preferintele consumatorilor; in acelasi timp, Lenovo face exact inversul – aducand pe piata noi si noi produse prin care incearca sa atraga utilizatori prin lansarea de noi smartphone-uri, tablete si televizoare, prin care sa concureze de la egal la egal Apple si Samsung.

Duelul gigantilor

Dell nu se afla in anii sai cei mai buni, insa in cifre brute se afla mult peste rivalii chinezi, chiar daca petrecerea e la sediul lor. Astfel, profitul net al Dell tot este de 635 milioane de dolari, de aproape zece ori fata de cei 67 de milioane de dolari de la Lenovo. La venituri, aceeasi poveste: 14,4 miliarde de dolari la Dell si 7,5 miliarde in cazul Lenovo.
Problema e trendul: veniturile Dell sunt pe un minus de 4%, pe cand la Lenovo au urcat cu 54%.
Ba mai mult, daca luam la puricat, vedem ca veniturile din zona consumatorilor au scazut cu 12%. Lenovo, in schimb, a livrat cu 44% mai multe calculatoare.

Vizionar fara viziune

“Am vazut, in interactiunile mele cu clientii mai mari, o intarziere sau chiar o pauza a cheltuielilor”, a declarat directorul general Michael Dell. Dell incearca sa vanda produse proprii de stocare si retelistica, acompaniind PC-urile in vanzari. Dell a fost vizionara in privinta telefoanelor mari, lansand acum doi ani Streak, un mega-telefon cu ecran de 5 inci, promovat atunci ca tableta. Insa pe atunci preferintele consumatorilor erau pentru cele de 3,5 inci (iPhone) si 4 inci (Samsung Galaxy S), iar acum s-a ajuns la ecrane de 4,8 inci si chiar la 5,2 inci (Galaxy Note).
Compania vrea sa ajunga un adevarat “one stop shop” pentru corporatii, in stilul IBM, insa datele arata ca tranzitia e departe de a se termina. Vanzarile de PC-uri Dell sunt afectate de popularitatea smartphone-urilor si tabletelor, declinul companiei fiind mai accentuat decat al pietei, potrivit Gartner.

Lenovo a livrat 5 milioane de smartphone-uri

Livrarile de PC-uri la nivel mondial au scazut in primul trimestru cu 1,9%. Hewlett-Packard (HP) s-a mentinut lider de piata, cu o cota de 17,2%, urmat de Lenovo (13,4%), Dell, Acer si Asus. Ca si ceilalti producatori de calculatoare, Dell mizeaza pe ultrabook-uri pentru cresterea veniturilor. Pe de alta parte, consumatorii nu se mai avanta acum sa cumpere laptop-uri si calculatoare desktop, din moment ce Windows 8 va fi lansat in toamna, si asteapta viitoarea generatie. Problema e ca, Michael Dell spune ca multe companii inca adopta Windows 7 si nu se asteapta sa treaca la Windows 8.

De partea cealalta, Lenovo are planuri mari: a lansat un televizor si a raportat vanzari 5 milioane de smartphone-uri in anul fiscal terminal in martie. Cresterea veniturilor Lenovo vine ca rezultat al achizitiei Medion si a diviziei de PC-uri a japonezilor de la NEC.

Sursa: RENNE
Sursa foto: Ultrabook News

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.