NSA a spionat si lumea orcilor. Agentii secreti au infiltrat World of Warcraft si reteaua Xbox Live

Scris de

Nu, nu este o stire de pe Times New Roman: NSA – agentia americana de securitate si omologul sau britanic GCHQ, au infiltrat masiv comunitati online de gameri, potrivit unor documente publicate de catre New York Times si ProPublica, citate de catre The Guardian.

Agenti secreti au fost plasati pe taramurile virtuale ale orcilor din World of Warcraft, dar si in Second Life, o chestie de care aproape ca uitasem ca mai exista. De asemenea, agentiile in cauza au construit capacitati de spionare a retelei Xbox Live, gestionata de Microsoft. Gigantul american apare si in documentele publicate de catre Edward Snowden drept una dintre societatile care colaboreaza cu Guvernul american la o serie de programe prin care autoritatile din SUA au acces la datele private ale utilizatorilor sai din intreaga lume. Recent, Microsoft, alaturi de Google, Apple si alti giganti din domeniu au cerut cresterea transparentei pentru restaurarea increderii in serviciile lor.

Agentiile de spionaj s-au temut ca printre elfi si goblini se afla si adevarati teroristi.
Un document din 2008, numit „Exploatarea folosirii de catre teroristi a jocurilor si mediilor virtuale“ mentioneaza drept un risc faptul ca in acel moment comunitatile de jocuri nu sunt monitorizate si ca acestea pot fi retele de comunicatii, unde tintele agentiilor de spionaj se pot ascunde „in vazul tuturor“.

Chat in jocuri si pe forumuri

Abilitatea de a extrage comunicatiile din canalele de chat ale jocurilor era necesara, argumenta NSA, deoarece exista potentialul ca acestea sa fie folosite pentru a comunica anonim: Second Life incepea sa permita texte anonime si planuia sa introduca apeluri de voce, in vreme ce forumurile putea fi folosite pentru partajarea de informatii.

In partea cealalta, Blizzard a comunicat ca nici NSA si nici GCHQ nu au cerut permisiunea sa pentru a aduna informatii in interiorul jocului. Philip Rosedale, fondatorul si fostul director general al Linden Lab, operatorul Second Life, a refuzat sa comenteze.

Teroristii se jucau pe Xbox

„Teroristii Al-Qaeda care selectau victimele au fost asociati cu Xbox Live, Second Life, World of Warcraft si alte jocuri si medii virtuale“, arata documentele. „Alte tinte includ hackeri chinezi, un cercetator iranian de la programul nuclear, membri Hezbollah si Hamas“, se mai arata in acestea.

Un memo arata ca NSA a decriptat, la cererea GCHQ, care sunt cei mai activi jucatori din World of Warcraft: ingineri telecom, soferi de ambasade, oameni de stiinta, soldati si alti agenti…

Hezbollah foloseste jocul Special Forces 2, armata SUA isi are propriul joc

Institutiile au mai descoperit ca jocul Special Forces 2, creat de Hezbollah, este folosit pentru recrutare si antrenament si serveste ca „mediu de radicalizare“, scopul fiind sa devii un „martir“ care se sinucide. In ciuda acestor conotatii, agentii spun ca factorul de amuzament al jocului nu poate fi ignorat, dar ca serveste, la 10 dolari copia, finantarii de operatiuni teroriste.

Si stiti ce este culmea? Liderilor Hezbollah le-a venit ideea dupa ce au vazut ca armata SUA a produs un joc ce se poate descarca gratuit de pe propria pagina…

Sursa: The Guardian
Sursa foto: Blizzard

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.