Canalul Siret – Baragan va avea sediu si angajati, nu insa si bani pentru proiect
Scris de Elena Georgescu
Canalul Siret – Baragan este unul dintre marile proiecte pe care USL le vrea cat se poate de functionale. Un proiect de 10 miliarde de euro, potrivit ministrului Dan Sova. Lucrarile la acest canal au inceput in 1987. Autoritatile au reusit sa construiasca doar 3% din acest proiect in peste 20 de ani si au platit 2,6 de milioane de euro pe kilometru.
Asadar, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului delegat pentru Marile Proiecte, Dan Sova, sa gaseasca finantare, pana in februarie, anul viitor, pentru o serie de proiecte printre care si canalul Siret-Baragan.
Intors din China, Sova a anuntat ca a prezentat proiectul investitorilor. Si cam atat. Nici urma de bani la orizont.
In schimb, demnitarii romani fac in continuare ceea ce se pricep mai bine – comisii si comitete.
Astfel, pe site-ul Departamentului pentru Marile Proiecte, se afla in dezbatere publica hotararea privind infiintarea Regiei autonome “Administratia Canalului Siret-Baragan”.
Nu avem bani de proiect, dar “proiectul” va avea sediu in Bucuresti, str. Apolodor nr. 17. Regia va functiona sub autoritatea Departamentului condus de Dan Sova. “Pentru realizarea obiectului sau de activitate, Regia autonoma poate infiinta societati comerciale, filiale, unitati si subunitati, puncte de lucru, sectii, in conditiile legii”, se mai arata in hotarare.
Regia va fi condusa, cum altfel, decat printr-un Consiliu de Administratie format din 5 membri. Consiliul de administratie se va intruni in sedinte ordinare o data pe luna. “Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti, persoane fizice sau juridice, din diferite sectoare, in conditiile legii. Activitatea acestora va fi compensata material conform intelegerii pe baza de contracte”, se precizeaza in hotarare. Bani sa fie, ca de cheltuit nu va fi greu!
Finantarea canalului Siret – Baragan nu este chiar ferma. Sunt enumerate o serie de surse de unde ar putea veni banii, cand or veni: “buget; concesionari/parteneri privati; imprumuturi de la institutii financiare internationale publice sau private, fonduri externe nerambursabile, si/sau alte surse, in conditiile legii”.
Activitatea Regiei va fi una variata si are cumva legatura cu functionarea acestui canal. Care inca nu poate functiona. Dar trebuie sa fim pregatiti, cand va fi sa fie! Astfel, dupa servicii de consultanta pentru proiect sau documentatii tehnice, angajatii vor receptiona lucrarile, “vor elabora normele de exploatare si intretinere a canalului; cat si asigurarea dirijarii si controlului navigatiei pe canal”.
Conform principiului: casa avem, acoperis la ce ne mai trebuie?
Etichete: canalul siret-baragan, Dan Sova, intern, opinii, recomandari, transporturi

