Instagram are impresia ca poate sa iti vanda fotografiile

Scris de

Instagram a modificat termenii acordului pentru folosirea serviciilor sale si acum pretinde ca are dreptul de a vinde fotografiile incarcate de utilizatori fara plata sau vreo notificare. Aaa, si nu exista nicio metoda de opta impotriva.

O alta adaugare neobisnuita este imunizarea societatii la procese colective, cum ar fi cele in care utilizatorii dau in judecata compania pentru ca face publice fotografii private. Aceasta este prima modificare sanatoasa a politicilor Instagram de la cumpararea de catre Facebook. Noile modificari vor intra in vigoare incepand cu 16 ianuarie 2013, insa utilizatorii au inceput sa se razvrateasca online. Deja multi si-au sters conturile pentru ca nu doresc ca operele lor sa fie noul iStockPhoto, in vreme ce Instaport si Copygram, doua servicii care permit exportarea arhivei de poze, sunt asediate de cei care vor sa scape de noua invazie a vietii private.
In fapt, razmerita e atat de mare incat poate fi comparata cu revolta impotriva GoDaddy, pe cand aceasta din urma sprijinea SOPA, un proiect de lege care urma sa instituie cenzura internetului in numele luptei impotriva pirateriei.

De la Instagram la Instaspam

Pe de alta parte, ca urmare a vuietului online, co-fondatorul Instagram, Kevin Systrom, a scris pe blog ca totul este o “interpretare gresita” si ca firma de fapt vrea sa experimenteze “reclame inovative”. Care ar fi acestea? Pai daca o companie ar dori mai multi fani, atunci va plati Instagram sa vada care dintre persoanele pe care le urmaresti deja sunt fane ale respectivei companii. Iar Instagram ar folosi informatia respectiva pentru a promova mai bine compania in cauza. Cum ar fi, Instagram se transforma in Instaspam…
Situatia Instagram e asemanatoare cu ceea ce a incercat Yahoo! in 1999 cu site-ul Geocities. In urma criticilor, compania a renuntat atunci la intentie. Acum Flickr si alte servicii concurente au mirosit ca e caz de acumulare a cotei de piata si se lauda cu termeni mai putin draconici fata de Instagram. In caz ca intereseaza pe cineva, Instagram are 100 de milioane de utilizatori.

Reclame video pe Facebook

La randul ei si compania-mama Facebook tot incearca sa-si invadeze utilizatorii. Mai intai a fost spionarea oamenilor si folosirea datelor private, apoi introducerea Timeline. Iar acum reteaua sociala a anuntat ca de anul viitor va bombarda News Feed-ul utilizatorilor cu reclame video de cate 15 secunde.

M-am saturat ca viata mea online sa devina o marfa pentru corporatii! Intimitatea si anonimitatea sunt niste drepturi, nu privilegii!

Asa ca am un mesaj pentru Facebook, Instagram si restul: Nici dracu’ nu da clic pe reclamele din Facebook! Si cu atat mai mult, nimeni nu cumpara ceva doar pentru vede sporovaind cateva pitipoance pe retelele sociale!

Oamenii au nevoie sa vada produsul, sa il tina in mana, sa il probeze, sa se uite in oglinda cum ii sta. Iar daca chiar vrea cineva sa achizitioneze ceva online, de regula sunt electronice si electrocasnice. Iar pentru chestii ca astea sta si cauta pe Google nopti intregi, verifica specificatii, citeste ce scriu oamenii despre ele pe Amazon si cauta chilipiruri pe Ebay

Cine isi imagineaza ca oamenii dau o carca de bani pe ceva doar pentru ca vad o reclama pe Facebook nu traieste in acelasi univers cu noi!…

Sursa: CNET
Sursa foto: iguides.ru

Etichete: , , , , , , , , ,

EscapeReality Escape Rooms

Comentarii (1)

 

  1. […] vine ca o lovitura dupa ce serviciul detinut de Yahoo! se lauda in plin scandal privind intimitatea Instagram ca fotografiile utilizatorilor sunt […]

Lasa un comentariu

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.